Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Axe Fx II


Anbefalte innlegg

Gjorde siste gratis update`n på Axe`n min i går jeg, så jeg klager ikke :)

Axe FX`n min låter også akurat slik jeg vil og liker også etter Axe FX II kommer.

Men da går det jo ikke lenger å hevde at den er outstanding og at ikke noe annet digitalt er i nærheten?

Kanskje noen er fornøyde med POD'en sin og syns den låter akkurat som de vil også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er garantert det teiteste spørsmålet i denne tråden, men funker det liksom greit å koble til PC-høyttalerne til denne, eller er man her også avhengig av minimum 12"-element for å rettferdiggjøre saken?

det FUNKER, som i at det er mulig. Jeg ville absolutt ikke anbefalt noen å bruke PC-høyttalere på den, tho. De er ikke akkurat flate i responsen...

Men med litt global-EQ justering kan det godt hende du hadde fått det også til å låte relativt bra.

Du kan ærlig talt koble den til det meste.

Endret av Hallstein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da går det jo ikke lenger å hevde at den er outstanding og at ikke noe annet digitalt er i nærheten?

Kanskje noen er fornøyde med POD'en sin og syns den låter akkurat som de vil også?

Riktig, ingen av konkurentene er i nærheten, Fractal er fortsatt kongen ;)

Ang POD så modelerte de Pete Anderson sin personlige vintage Fender blackface av noe slag (husker ikke om det var en Twin, Deluxe eller hva. Står i et Guitar Player jeg har)

Han påstår at han den dag i dag foretrekker modellen i den originale POD`n sin framfor originalen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten noen som vet hvilken amp i Axe`n Ty Tabor i King`s X bruker? Han bruker den som en ikke-programmerbar preamp og er kunn på enn amp hele tiden (skrur ned gitarvolumet på cleandeler)

Han bruker selvfølgelig LabSeries L5 sim'en som ligger skjult i utgangspunktet men låses opp automatisk hvis du spiller bra nok. Finner du den ikke sier du? :D Ikke jeg heller... men jeg har originalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han bruker selvfølgelig LabSeries L5 sim'en som ligger skjult i utgangspunktet men låses opp automatisk hvis du spiller bra nok. Finner du den ikke sier du? :D Ikke jeg heller... men jeg har originalen.

Kult, tipper de er ganske så sjeldne.

Han nevnte at det var en "sweet spot" i de som var ganske vanskelig å finne, men at de da låt veldig bra (og beviset finnes jo på eldre King`s X plater)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes. Det er derfor det aldri er noen som har modifisert en JCM..Ever :lol:

Er det derfor det er en preset som etterlikner JCM800, eller en modda JCM800? :o:P

EDIT: neida, axe fx er sikkert bra for dem som trenger det :)

For meg er også musikk en hobby og jeg liker å ha flere amper og gitarer og ikke alt samlet i en pakke. (og hvertfall ikke no solid state shit ;) )

Endret av oystein1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

at axe fx prøver å etterlikne en orginal jcm, ikke en modda en.

En original JCM 800 er en av de ørtenhundre ampene den modelerer.

Faktisk så synes jeg Friedman (Marsha, modda Marshall) ampene er mye fetere enn de "originale" JCM800`ene i Axe`n :)

Nå skal det sies at det er stoor forskjell fra JCM800`er også innen samme modell.

Jeg har hatt både bra og dårlig JCM 800 men de i Axe`n låter definitivt som den bedre jeg hadde.

Så det er ikke sikkert din JCM800 er be all end all heller selv om du tror det nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.