Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Axe Fx II


Anbefalte innlegg

Prisene kommer til å justere seg opp ganske snart. Alle får panikk og selger unna sine Ultra/Standarder til ingenting, og det er kult for de som vil ha en Axe-FX billig, men jeg garanterer at du får solgt Ultra for over 12k igjen om et par måneder. 8k er så jeg vurderer å kjøpe en ekstra i backup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge man må ut med ca 20 000 kr og stå 3 mnd på venteliste for en axe 2 fra g66 (2300 euro) får man neppe noe prisras på de gamle. At brukte enheter selges til under nypris får man nesten godta. Teknologisk er det som sagt liten forskjell, både 1 og 2 bruker tigersharcs som av en eller annen grunn fremdeles er den hotteste DSPen. Brukergrensesnittet er omtrent det samme.

De som hiver axene sine ut på ebay er nok spekulanter eller den typen som hevder seg ved ha å dyrt utstyr uten å kunne spille. De som bruker axe aktivt og har brukt mye tid på å lage patcher mm vil neppe panikkselge eller selge i det hele tatt. Det kan bli lang ventetid på axe 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D

Gunnar er dårlig til å trolle.

Kommer ikke til å panikkselge min Standard ihvertfall. Har aldri hatt så bra gitarlyd som nå, og å få god kvalitet på hjemmeproduksjoner er lettere enn noen sinne. Får se om halvannet års tid om jeg har penger eller om det er noe vits i det hele tatt (for meg) å oppgradere til Axe 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går (9 mai) ble det solgt over 1000 iPhone 3 på ebay til priser opp mot 400 USD, 80% av nypris (32GB). Så det kan nok stemme.

Jepp, og da blir prisen $1.600 for en Ultra (80% av prisen på Fractal's sider)

Ca. 8.800 norske kroner.

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Simple one! How would you compare the realism of the amp sims of the ultra vs. Axe 2. Let's say Ultra was like 85% there, is the Axe 2 that much different, do we compare a Ford to a Rolls Royce here? Thanks!!"

"cliff wrote: 100%. Seriously."

Hmmmmmmm, 100%? Det gir ikke mye room for improvment med Axe III, men tilsier at Standard og Ultra suger baller sammlignet med Axe II. Hva i alle dager med de som skrøyt av at Ultra var 100% spot on? Er II da 115% realistisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.