Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Test av R6, SX tele og Epi black beauty


CastorFiber

Hva liker du aller best av de fire klippene?  

60 stemmer

  1. 1. Hvilket klipp liker du best?

    • Jeg liker klipp 1 best
      14
    • Jeg liker klipp 2 best
      30
    • Jeg liker klipp 3 best
      0
    • Jeg liker klipp 4 best
      16


Anbefalte innlegg

  • Svar 76
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Likte enten nr 1 eller nr 4 best, klarer ikke helt bestemme meg. :ninja:

Tipper:

Nr 1 - Tele

Nr 2 - R6 u/ RS

Nr 3 - Epi

Nr 4 - R6 m/ RS

Er godt mulig jeg er langt ute på viddene her, jeg aner i grunn ikke :lol: Syns i grunn alle låt bra, unntatt nr 3.. :P

Endret av Metalbrain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemte på kutt nummer 2, etter mye frem og tilbake, og uten å ha lest svarene i denne tråden på forhånd.

Men valg av gitar skjer på langt flere variabler enn lydkvaliteten. Viktige moment er hvordan halsen ligger i hånda, er den ren i bånda til tross for at den er intonert? Hvor lavt kan man ha strengene før strengeklirr? Hvordan bærer den tonen? En lydtest vil ikke gi deg alle svarene.

Når det er sagt, så blir det morsomt å se rekkefølgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns spor 4 låt best og at spor 3 låt dårligst.

På spor 3 syns jeg gitarlyden låt udefinert og grumsete i småriffinga på enkeltstrenger.

Ellers er det ganske vanskelig å gjette hva som er hva ut i fra lyden i laptoppen,

og det er fort gjort å bli litt henført av den lyden som gir best forvrengning på ampen slik den er stilt inn.

Fullt mulig jeg har blitt henført, men håper jeg selvfølgelig at spor 4 er med R6 og RS-kit.

Edit: Ved ny gjennomlytting syns jeg at spor1 låt mest P90, og at spor4 kanskje er mer vreng fra aktiv elektonikk.

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig artig å se hvordan folk tipper! Alle varianter har jo nesten vært foreslått alt =p

Hadde vært artig om vi kunne stemme på hvilke som er hvilke etter at alle klippene er lagt ut. Det mangler jo volum på 3 og volum på 10, samt solospilling, så det kunne kanskje hjulpet en del til å bestemme seg. Hva tror du om å vente med å røpe hvem som er hvem helt til slutt Castor?

Jeg husker ikke helt hvilken som er hvilken selv, men siden jeg har en stor fordel så skal jeg ikke gjette noe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte lytte et par ganger før jeg bestemte meg, jeg også :D

Når jeg kun hører gitaren vet jeg hva jeg synes låter best, men hvis det skulle mikses sammen med andre instrumenter kan det være at jeg hadde kommet til en annen konklusjon...

Én ting er jeg hvertfall sikker på: I hvilken grad publikum har inntatt flytende føde av ulike slag gjør større utslag på musikkopplevelsen enn om det er montert R6 eller R8 eller hva det nå heter i gitaren :lol: En annen ting er at uansett vil ikke alle publikummere stå optimalt plassert (fysisk) i forhold til lyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

R6 ER gitaren.

R=Reissue

6=1956

Så R8 er en reissue fra 58, mens R0 er en fra 60. Brukes også kun om Historic modellene til Gibson

Jeg er Fender-mann, så alt fra Gibson er som et gufs fra the dark side (eller the humbucker side, om du vil) :P

(for å være litt seriøs: Jeg har hørt mye god lyd fra Gibson-gitarer, men aldri når det er jeg som har spilt på dem... :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte en runde med in-ears til for å høre noen som helst bunn her :)

1. Epi - rett og slett fordi den har en veldig udefinert bunn. Den har også mer gain enn de andre, så det kan være ampen. Havner på en soleklar sisteplass lydmessig.

2. RS-kit. Denne var den overall mest definert.

3. Uten RS-kit, rett og slett fordi den og nr to lignet mest på hverandre. For lite gain på denne til at den ga noe godt inntrykk.

4. Tele. Veldig forskjellig fra de andre.

Spent på fasiten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.