Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

RIFF Kåring av verdens beste gitarist


Hans Majestet

Anbefalte innlegg

  • Svar 105
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Han sa best...

Beste i sin tid, i sin genre. Ikke verdens beste, som du driver og babbler om. Jeg har tilfeldigvis hørt veldig mye 60-talls musikk, og har hørt de fleste store gitarister fra den tiden. Når jeg sier "best", så gjengir jeg jo bare hva folk fra den tiden har sagt, da han ble regnet som den beste gitaristen på den tiden, enda mens han levde. Det er fakta at han var den mest innovative og mest innflytelsesrike gitaristen på den tiden, det er fakta at folk regnet ham som den beste, og det er fakta at han fortsatt blir regnet som den beste. Er det da fakta at han er den beste? Nei.

Det jeg mente med "best" var at han var den mest innovative, den mest innflytelsesrike og den som folk regnet som den beste på den tiden. Ikke at han slo alle datidens gitarister ned i støvlene, og vant mesterskap i gitarspill.

Har du hørt alle nålevende gitarister, og vet du hvor gode de er i forhold til Vai? Nei, og det betyr at han er din favoritt, ikke den beste av alle i verden gjennom tidene.

For å gjøre det hele mer logisk, så tror jeg vi bare stryker ordet "best" fra alle slike lister, og heller bruker "favoritt" i stedet. Det blir realistisk, og viser hvor mange som regner X gitarist som sin favoritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
når skal denne evige kranglinga om Petrucci og Dream Theater ta slutt. La nå de som liker Petrucci og DT gjøre det, jeg er stor fan selv. Sånn kåringer er bare dumme, musikke er ingen konkuranse :S

veldig enig... musikk er ikke noen konkurranse.. det er snakk om smak og behag og da synes jeg også det blir for dumt å kåre "den beste". Det er sikkert flere hundre gitarister her i verden, som folk mener er verdens beste, så slike kåringer blir egentlig for dumt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yngtchie sier Hendrix er/var best.. Jeg sier Vai er best...

Jeg mener at han er den beste, akkurat som å si at jeg mener at feks. Christiano Ronaldo er verdens beste fotball spiller.. De er god epå hver sine måter, men jeg mener han er best! Takk..

Det er fremdeles ikke logisk å synes at noen er "best". Kan man synes at et fjell er høyest?

Jeg har ikke lyst til å krangle her, så jeg avslutter med følgende: Er det så @*##! vanskelig å si "min favoritt er ___", når det i bunn og grunn er det du mener uansett? Denne lille nyansen kunne spart gitarmiljøet så mye hodepine...

Min favoritt gitarist er Steve Vai. Men har åpnet meg for flere gitarister så jeg begynner å digge Satriani mer å mer nå.. Digger også andre gitarister, så sånn er det... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp :mrgreen:

BTW: Kunne ikke vært mer enig enn Riff når det gjelder topic. Jeg mener, hør på karen da. Han har en vill teknikk, han lager dritfeite riff, og har bevist at han kan lage fete soloer. Samt måten han henter inspirasjon fra Jazz, Blues etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp :mrgreen:

BTW: Kunne ikke vært mer enig enn Riff når det gjelder topic. Jeg mener' date=' hør på karen da. Han har en vill teknikk, han lager dritfeite riff, og har bevist at han kan lage fete soloer. Samt måten han henter inspirasjon fra Jazz, Blues etc...[/quote']

Ja, men en slik kåring blir uansett teit, så lenge Luke ikke vinner:D

Men seriøst, det blir uansett så subjektivt. Jeg synes Petrucci spiller kjedelig, og vil ikke si at han er verdens beste gitarist.

Mens du mener at det jeg synes er kjedelig er kult.

På samme måte som at noen faktisk synes malmsten er kul.

Det blir subjektivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er du ikke. :P Joda, du er verdens beste (skrytepave:P)

Har hørt mye på Satriani i det siste og har kommet fram til at mannen er genial. Så nå står det temmelig likt med Vai å Satch her, begge favoritter! :wink: Eric Johnson ligger også høyt oppe! Han er også utrolig dyktig, har ikke hørt noe spesielt av Timmons, noen anbefalninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.