Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

RIFF Kåring av verdens beste gitarist


Hans Majestet

Anbefalte innlegg

Og den DVDen har jo IKKE jeg sett... Neida...

Den heter så mye som "David Gilmour In Concert", gitt ut i 2002, Comfortably Numb er sang nr. 9 og 16 (fra to forskjellige konserter) og han spiller på en Gretch Duo-Jet.

Si meg:

Har du hørt på noen av de ANDRE live-opptakene? Der han ikke bruker overtonen i starten, men leker seg med overtoner helt fantastisk mot slutten? Kan jeg tenke meg at du ikke har. Mannen spiller sjeldent soloene helt likt som på albumet, med unntak av Sorrow, de mest kjente bitene på SOYCD (introen, feks) og noen få til. Comfy Numb er en av de sangene han improviserer mye på. Sjekk ut P.U.L.S.E-versjonen (og gråt en skvett), Delicate Sound of Thunder-Versjonen (og gråt to skvetter), og last ned noen andre bootlegs. Voila. Mannen KAN overtoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 105
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hør her din tissetass, kom ikke her og si at gilmour ikke kan traktere en gitar eller spille sine EGNE soloer! for det kan han! [sensurert], så mye kødd man må finne seg i fra gitaronanigjengen...

Hahah, så mange teite ord fra en så teit gutt. Sier ikke at Gilmour er dårlig, eller at han ALDRI klarer overtonen på Comfortably Numb. Så bare at han ikke gjorde det en gang. :wink:

Hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, du fikk det til å virke sånn, da. Men jeg skjønner hva du mente.

Men har det falt deg inn at han kanskje ikke prøvde å få til overtonen? Det er jo to opptak av Comfy Numb der, samme band, samme sted, samme gitar, samme Gilmour. Null overtone der og, såvidt jeg husker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.