Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

RIFF Kåring av verdens beste gitarist


Hans Majestet

Anbefalte innlegg

  • Svar 105
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

HA-HA!! Smak på den du FilseNix !! :twisted:

Ikke bare jeg som sitter med samme formening da. Har aldri vært i tvil, JP er den mest komplette gitaristen out there. He's got it all !!

Bare en dag til Dream Theater - Live at Budokan slippes. Dette er TOPP STEMNING det. Wooohoo !! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HA-HA!! Smak på den du FilseNix !!   :twisted:

Vel, nå har vel ikke Nilsefix (eller andre her på forumet) argumentert for at Petrucci ikke er en populær eller generelt velansett gitarist. Jeg skal ikke påstå at jeg ikke ser hvordan folk kan like musikken spiller, jeg ser at den har kvaliteter, jeg verdsetter de bare ikke. Var forøvrig positivt overrasket over teksten som var vedlagt avstemningsresultatene - men det er vel kanskje forståelig at Riff ikke ønsker å skape et fiendtlig forhold til alle som ikke har særlig sans for Petrucci.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen er 'best', og jeg synes det er tåpelig (for ikke å snakke om enerverende) når folk oppmuntrer til slik konkurranse. Det finnes alltid noen som er bedre, og ingen er like flinke til alt. Alle har sine styrker og svakheter, og det finnes alt for mange faktorer til på noen måte å kunne kåre noen "verdensmester".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo si "han synes JEG er den beste gitaristen" Man kan jo si det..  

Jeg synes Steve Vai er verdens BESTE gitarist, og står for det!

Du kan godt si at du synes det. Du må gjerne mene det også. Problemet ligger bare i semantikken: "Best" er et objektivt begrep. Det er kompromissløst og endelig. "Best" er fakta, akkurat som at jorden er rund og at Vanilla Coke smaker dritt. Det nytter derfor ikke å synes at noe er best; enten er det det, eller så er det det ikke, uavhengig av din subjektive mening.

Så vidt jeg har forstått, er dette det du prøver å si: "Min yndlingsgitarist er ____". Dette er det ikke noe galt i å si; det er fakta. Du liker ____ mer enn noen annen gitarist, og det kan ingen kritisere deg for.

I bunn og grunn er det dette alle "Reader's Polls" går ut på. Folk stemmer på dem de liker, punktum. Hvis vi nå bare kunne bli kvitt dette idiotbegrepet "best", så hadde verden vært et bedre sted...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.