Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

En tråd for oss som er over gjennomsnittet interessert i Japan-gitarer fra mellom 70-90 :)


danthemainman80

Anbefalte innlegg

Kjøpte tilsvarende gitar, men i sort, for en tid tilbake: http://forum.gitarnorge.no/topic/48166-ngd-fender-contemporary-telecaster/?hl=%2Bfender+%2Bcontemporary

Er så latterlig fornøyd med den. Fantastisk lettspilt, låter konge når man blir kjent med den og er utrolig alsidig. Takket være coilspliten kan man jo gjøre hva som helst med den. Varm og distinkt i nakkeposisjon og skarp og fin i bridge. Gir nok ikke slipp på denne med det første.

Edit: Litt rart at det ikke er serienummer på din?

Joda, gitaren har serienr den :)

2013211_telecaster_serial.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det jontas -79 Ibanez Musician 200 på meg, så da blir jeg vel straks "medlem" i denne klubben da... :D

Kult. Vurderte å kjøpe den selv for en tid tilbake, men endte opp med en Tsjekkisk Epiphone i stedet. Den har imidlertid blitt byttet ut med en '78 eller '79 Heerby Les Paul, så jeg har jaggu meg endt opp i japanklubben jeg også. Fantastisk gitar! Kosta meg 3000kr brukt og er på høyde med det meste jeg har prøvd av standardmodeller fra Gibson! Digg hals, lettspilt som pokker selv med .11-strenger og fet lyd. Sitter PAF-kloner fra DiMarzio i den, men jeg aner ikke om det er originalt eller ikke.

Eneste som plager meg litt er at det er sånn jævla "Tree of life"-inlay med hjerter og faenskap som dekker mye av gripebrettet, og rent estetisk er ikke det helt min greie, men når gitaren ellers er så god så er det temmelig uviktig for min del :D

Fikk den i sommer, og har tenkt på at jeg må lage en NGD-tråd om den siden da. Får vel få gjort det og få ut noe bilder av den snart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Har blitt glad i gamle japanere. Oppe i fire stykker nå. Alle er gode gitarer.

Gruppebilder:

201447_2014-04-07%2013.35.30.jpg

201447_2014-04-07%2013.35.57.jpg

201447_2014-04-07%2013.36.12.jpg

201447_2014-04-07%2013.36.20.jpg

Fra venstre:

Fender Contemporary Telecaster (1985)

Yamaha SG600 (1978)

Emperador e200 (1968)

Ibanez model no 326 (ca. 1972)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg ha en Les Paul blir det nok en gammel Gibson, men Yamaha SGen dekker nok alle LP behov.

Kan nevne at jeg til sammen har betalt den nette sum av 5350 kroner for disse fire gitarene. Kan ikke klage på det!

Skulle jeg beholdt kun en ville det nok blitt Fenderen, men da hadde den der helsikes tremoloen blitt byttet ut på dagen. Bortsett fra tremoloen er dette en helt fantastisk god gitar. Tror ikke det finnes en bedre hals på noen annen gitar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Strat med samme tremolo. Det er ikke noe feil med den teknisk sett, den funker jo og holder stemminga veldig bra, men den er stor og kantete. Blir fort litt ubehagelig for plekterhånda. Jeg har lest at det skal være en ganske grei operasjon å erstatte den med en Floyd... Ellers er gitaren helt super.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg ha en Les Paul blir det nok en gammel Gibson, men Yamaha SGen dekker nok alle LP behov.

Kan nevne at jeg til sammen har betalt den nette sum av 5350 kroner for disse fire gitarene. Kan ikke klage på det!

Skulle jeg beholdt kun en ville det nok blitt Fenderen, men da hadde den der helsikes tremoloen blitt byttet ut på dagen. Bortsett fra tremoloen er dette en helt fantastisk god gitar. Tror ikke det finnes en bedre hals på noen annen gitar.

Bruker en slik hals på en annen gitar. I motsetning til din nøytrale sorte, var min en slags burgunderrrosa. Men halsen er god :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 x Made in Japan 1985

Stratocaster 62 RI, Esquire (OMG!...som kidsa sier) og en liten transistor (fin klarlyd og vreng for gutterommet, men passet heller dårlig i en bombekjeller i et band som spilte heavy metal på sent 80-tall).

Edit: Skjønner godt at representantene for Fender US grein når de tok en titt på hva FujiGen tryllet fram av RI gitarer.

Ri8zcWNB.jpeg

Sng5TGxO.jpeg

OEV2MVE1.jpeg

Endret av blaamann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål til dere MIJ eksperter .

Bacchus merket .

Er dette bra saker ?

Står en blå Bacchus SG Custom med ebony fretboard på Ebay nå .

Den er ikke billig , men ser grom ut .

Har en Pelham blue i min watchlist på Ebay og ser at den er satt ned til USD989.00(ca 5900nok) nå. Dette er en bra pris selv om jeg ser at noen på mylespaul solgte samme modell for 750USD ca 10 mnd tilbake i tid. Bacchus lager gitarer som gir mest bang for buck nå for tiden IMHO.

Disse er sjeldne (hele Classic serien ble vel avslutta i april 2013). Tipper maks 5 av denne modellen ble lagd (min egen modell, se over, tror jeg er enda mer unik). De har kun kvalitetskomponenter og er MIJ (i motsetning til Universe og Global series).

IIRC så er har vel disse den klassiske tjukkere halsen. Så du må like litt tjukkere hals (ellers vil du synes at den er driiit). Leser også at flere bytter ut bridge pickup'n (er jo ikke uvanlig uansett hvor high end gitaren er).

Flere bilder i disse to trådene:

- http://www.mylespaul.com/forums/member-classifieds/253622-fs-pelham-blue-bacchus-bsg-ctm-made-japan-sg-style-guitar.html

- http://www.mylespaul.com/forums/other-les-pauls/204235-ngd-bacchus-classic-series-bsg-ctm-pelham-blue.html

Har spilt en del SG'er og liker min bedre enn Gibson SG Standard og Custom. Gibson SG 61' reissue er den eneste andre SG'n jeg har spilt som føles bedre enn min Bacchus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har prøvd et par Baccus, og må si det er topp kvalitet. Det jeg har prøvd har føltes veldig nært CS, med unntak av lakken, som er litt sånn typisk Japan-lakk.

Ang prisen, så hørtes det litt i toppsiktet ut, me om det er en gitar man har lyst på og rå til, så er det bare å slå til ;)

Men det skal sies at jeg har ikke satt meg inn i priser og slikt på Baccus, så det kan være at jeg fabler litt her :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.