Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

En tråd for oss som er over gjennomsnittet interessert i Japan-gitarer fra mellom 70-90 :)


danthemainman80

Anbefalte innlegg

Gjest Hans Hansen

hoi!

Digg tråd:) jeg har solgt unna en hel del nå men var så heldig å ha Greco EGF 1200 1981 modell i hus ett år før jeg dessverre lot den gå til en samler i Sverige.!

angrer som faen selvsagt men men:)

i dag har jeg kun en Tokai LS80/100 1979 Les Paul Reborn og en Yamaha SA2100 gitar!

helt råe gitarer det også og digger spesielt Yamahaen med sine splitt coil pickups.

http://www.flickr.com/photos/frankajoerg/show/

Kommer til å oppgradere les paulen nå med RS Vintage Premium kit samt hardware fra Faber.


Neste trinn blir å sette på Grovers, er det noen som har peiling på hvilken type Grover tuners som vil passe best til LS80/100?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Min store våte drøm på 80 tallet(bortsett fra Samantha Fox) var en Ibanez rs 1000 cs.

Lykken var stor da jeg 16-17 år senere snublet over den på 3.45 i Trondheim:

post-12964-0-98748400-1355908562_thumb.j

post-12964-0-83866000-1355908929_thumb.j

post-12964-0-84269200-1355909461_thumb.j

Gitarhelter som brukte nettopp denne gitaren:post-12964-0-53441700-1355908766_thumb.j

(glem Sting som har lurt seg med i kroken der)

post-12964-0-73269500-1355909486_thumb.j

Fortsatt en glimrende gitar som ble brukt på en gig seinest i desember 2012.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

For å bidra til diskusjonen av japsegitarer som jeg liker så godt...

Det kan hende noen får litt fnatt av videoene mine, jeg er ikke akkurat noen Petrucci, men jeg liker gitarene mine og har noen videoer av dem ute på youtube. Den ibanez les paul customen min fra tidlige søttitallet låter nær identisk som min Gibson LPC fra 80. Nå må ikke en gitar låte "likt" som en Gibson for å være "bra", men det var bare for å bevise endelig at det er ikke så stor forskjell, selv om den fysiske forskjellen på gitarene inni er veldig stor. Ibanezen min har hul topp mens Gibsonen er solig mahåggny og tung som fy, men langt mer resonant. En den andre videoen jeg har lagt inn har jeg sammenlignet litt lyder for skrekk og advarsel, noen vil syns disse videoene er sterk kost he he.

Hør 4:14 og 4:30 mot hverandre så hører man at det er ikke STOR forskjell i lyden, det er nok mer fingra mine som bestemmer hvaslags lyd som kommer ut. De fleste av dere har nok aldri sett en sånn gitaramp forresten, det er litt sært!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gyuatone LG145T, har faktisk ikke funnet noe info om akkurat denne modellen på nett. 1965 eller -66 modell. Tremoloen er komplett med arm og cover, noe som også er sjeldent.

Jeg fikk en slik en gang med ødelagt hals, plukket den i småbiter og hadde den i en pose i 10 år før jeg solgte rukla på finn for 400kr, slemt av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være negativ, men youtubeklipp tatt opp med webcam sier meg lite om hvordan ting egentlig låter. Når det gjelder amp, var den første forsterkeren jeg brukte da jeg lærte meg å spille gitar, en Radionette båndopptager fra noen og 60. (Med rør...) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Hansen
Oj, Egf-1200 er vel noe av det gjeveste?

Gamle Tokai-er har også sjarm. Liker spesielt godt plaintop ls-80, slik du har her. Syns det gjør seg bedre enn flammelønnstopp.

ja den er i absolutt toppsjiktet av kremen av gamle japanere! Svarte at jeg solgte den:( men i dag fikk jeg endelig i hus min splitter nye R9 så får drukne sorgen med den!

Sjekk for øvrig samlingen til denne karen: http://www.japanguitars.co.uk/

Råere samling av gamle japser finnes knapt!

Har sykt lyst på de Greco EGF 1800ène hans, evt Navigator LP580, evt Tokai LS200... Sweet jesus!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.