Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

En tråd for oss som er over gjennomsnittet interessert i Japan-gitarer fra mellom 70-90 :)


danthemainman80

Anbefalte innlegg

Noen som har greie på fernandes les paul med denne headstocken? God kvalitet?

Hadde en slik innom en kort periode. En goldtop som var seriøst relica på naturlig vis. Var tung som et uvær, men låt og spilte fortreffelig. Absolutt verdt penga.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar med en bass slik at det jevner ut seg litt.

Fra 1974. Disse var litt "hit or miss", og selv om noen har forsøkt å hype "lawsuit"- gitarene fra Ibanez, så er det det det er. En hype, i hvert fall til en viss grad.

På den annen side produserte Fender gitarer med stor eksemplarvariasjon på den tiden også, og forlangte mye mer for dem.

Jeg var heldig med min, jeg har den enda. Kompisen min var ikke like heldig, etter noen måneder kunne han ha solgt halsen som flypropell.

20141211_DSC_0006.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har greie på fernandes les paul med denne headstocken? God kvalitet?

Hadde en slik innom en kort periode. En goldtop som var seriøst relica på naturlig vis. Var tung som et uvær, men låt og spilte fortreffelig. Absolutt verdt penga.

Da er det muligens den samme jeg ser på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en ny mij strat i `92/`93. Dette var min første skikkelig el-gitar som jeg hadde brukt lang tid på å spare opp til. Dette er en av de gitarene som aldri blir solgt, noensinne. Har alltid likt den utrolig godt, og den har vært hovedgrunnen til at jeg aldri har kjøpt meg noe CS strat eller slikt. Hadde en EJ strat en gang, men denne konka den rett ut. Sitter nå på en `62 strat, men jeg må si at den Japan straten virkelig ikke står tilbake for den altså. Særlig med tanke på halsprofil, de er ganske like, men japan`en er litt kraftigere. Jeg har bytta ut pickupene på den, og kjøpt litt ny plastikk til den. Skal få lagt opp et bilde etterhvert :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Her var det mye støv så får legge ut min per dags dato eneste japaner! Greco 1978 SA 700:

IMG_7862.JPG?psid=1

IMG_7885.JPG?psid=1

Flere bilder her: http://1drv.ms/1Mae3vx

Gitaren har blitt oppgradert med Faber lightweiht aged hardware i nikkel, aged Burstbucker 1 og 2, skikkelig pots, switchcraft jacks og Tonepros Kluson aged tuners i nikkel.

Snart 40 år gammel og ser ut som ny, for ett kupp!! :) For de som er entusiast og som bor i Oslo er det bare å prøvespille dersom du selv er på jakt etter lignende gitar. Tror det ligger en lignende sak på ebay faktisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk denne billig i sommer . 1977..den er visst søppel sier andre her .

Rimelig fin tilstand - litt slitte bånd , men ikke så mye at jeg gjør noe med de . 60 s lignende hals - lettspilt .

Den kjennes veldig lik en gjennomsnittlig Gibson USA LP Standard for meg .

Er IKKE på samme nivå som min 2007 G0 CS Gibson LP .

Men den er RS kit og Bare Knuckle pickups på , og nær null slitasje .

post-13695-0-61597200-1446843909_thumb.j

post-13695-0-50069900-1446843933_thumb.j

post-13695-0-95805000-1446843957_thumb.j

post-13695-0-39088500-1446843987_thumb.j

post-13695-0-48450700-1446844214_thumb.j

Endret av Sugardaddy65
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel et par å bidra med her, jeg også. Får rasjonere litt.. :)

Denne trodde jeg til for kort tid tilbake var en "partso". Det er ikke sikkert det stemmer likevel. Jeg tror kanskje den er refinished, men jeg er ikke helt sikker. Det viser seg det at Ibanez har solgt gule 550-er med brun hals lokalt i Japan. Denne forsvant til Bergen for ikke så lenge tilbake. Kjøperen fikk en billig og utrolig sjelden gitar, i hvert fall her i Europa.. :)

*bilde*

Er fortsatt svært fornøyd med gitaren, er som regel denne jeg plukker opp de få gangene jeg spiller. Veldig lettspilt gitar som låter kanon :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.