Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan er din spillestil?


scarcarous

Anbefalte innlegg

Hallais!

Stjal denne fra bassforumet jeg :ninja:

Så de samme greiene gjelder her, hvilken kjent gitarist assosierer du deg selv mest med, hvilke teknikker har du brukt mest and so on ...

Dette er ingen "hvilken gitarist er best" greie, og ingenting med ferdighetsnivå å gjøre ...

Jeg kan jo selvfølgelig begynne ^_^

Jeg assosierer min stil mest med Blackmore og Hendrix tror jeg. Jeg er ikke på langt nær like god, men det er de jeg føler jeg spiller som ^_^

Jeg har også funnet mye inspirasjon i klassiske greier, så derfor ligner vel egentlig stilen min litt på Malmsteen sin ...

Og bruker egentlig mest legato og hybrid-, alternate- og noe sweep- picking.

Da er det deres tur!

Go ahead! ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg veit'a faen hva jeg høres ut som. En blanding av Alexi Laiho og Vogg, kanskje?

Førstnevnte er vel den som har satt mest sine spor hva teknikk og spillestil gjelder.

Hva teknikker gjelder går det mye i tremolopicking, "fingerspill" med plekteret, downpicking, sweep og alternate.

Erik Rutan må vel også nevnes som en influens.

Endret av Roar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KAARVAAG

jeg er nok verste gitaristen på dette forumet :lol:

spiller rett og slett helt enkelt power chords med noen hammer on og squeel og blander inn noe slide av og til. er nok kjedeligste stilen på dette forumet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller for tiden i et irsk folk-band, så nåværende spillestil likner nok mest på det som The Pogues og The Dubliners holder på med. Ellers er jeg nok ganske inspirert av Billie Joe Armstrong i andre settinger, litt kombinert med at jeg prøver å utvikle noe eget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bending og vibrato i stil med David Gilmour, men har i det siste adoptert både tonen og spillestilen som er veldig "standard" innen jazz.

Fraseringen min er jazzete, men man kan ikke unngå å høre at jeg har vokst opp med rock/blues og Mark Knopfler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt ann på hva jeg spiller.

Spiller jeg rocka ting er jeg nok mest i Frusciante-land.

Solo og i Solstorm er jeg nok en kombo av Lee Ranaldo(Sonic Youth), Takaakira Goto(Mono), Stephen o'Malley(Sunn O))) ) og Matt Pike(Sleep-tiden).

Spiller også veldig slurvete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.