Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan er din spillestil?


scarcarous

Anbefalte innlegg

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

- Powerchords

- veldig Slash-inspirerte soloer ( :o )

- liker å dra ned tempoet og gjøre det tyngre (men også fordi jeg sutter til å spille fort)

- gjerne clean på vers og dra til med vreng på refreng

- og gjerne noe som høres vanskeligere ut enn hva det er for å få cred.

Med andre ord; Knockin' on Heavens Door.

Endret av Slash93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Murray og Smith var de som inspirerte meg til å plukke opp gitaren på det glade 80-tall. Siden den gang har jeg naturlig nok stiftet bekjentskap med en rekke eminente gitarister. Men stil? Jeg? Det er et sabla vanskelig spørsmål.... jeg har veldig lite plekteranslag, spesielt når jeg improviserer, så det er nok en del av Murray i det jeg holder på med. Tonen/lyden er nok også ganske lik på mange måter. Samtidig er tonevalget mer likt Smith, og som ham bruker jeg lang tid på å velge ut hvordan jeg skal spille noe.

Prøver å lære meg nye ting nå, øver gjerne 1-2 timer om dagen pluss 3 timer bandøving en gang i uka. Har liksom ikke noe å melde dersom noen ber meg improvisere, og det må jeg definitivt rette opp i! ;)

SÅ... ingen god gitarist, men likevel helt grei? Teori og teknikk er ikke noe å rope hurra for, innsatsviljen derimot skal ingen få klage på! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høhø. Lenge siden jeg har hørt noe på det da, mulig det faller bedre i smak nå enn da. Hvilken skive anbefaler du å begynne med?

Vel, ulike folk liker ulike skiver. Selv begynte jeg med Ænima og gikk til Lateralus etterpå. Sistnevnte (hvis ikke begge) er i mine øyne en konseptskive med dybde nok til å underholde og overraske selv etter månedsvis med intens lytting. Skal du høre produksjonskunst og feinschmecking av hvordan skru lyd til minste detalj må du sjekke ut 10.000 Days. Selv syns jeg den var en ørliten nedtur låtmessig etter Lateralus.

Det er jo et snev av kunst i stilen til de gutta her, så å lytte og ikke bare høre er nok veien å gå. B)

Lykke til.

Edit: Post nr. 100! Jeg spanderer neste runde!

Endret av Stormshadow2k
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.