Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan er din spillestil?


scarcarous

Anbefalte innlegg

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Soloene mine er ganske kjedelige, så vil foreløping si at spillestilen min ikke har noe utmerket særpreg. Eneste jeg kommer på er at jeg liker å lage soloer med arabisk/eksotisk sound. Jeg må si Marty Friedman inspirerer meg veldig, men spillestilen min er fortsatt ikke lik hans i det hele tatt.

Ang. riffing så er jeg nok veldig inspirert av thrash-gitarister som Matt Drake(Evile), gutta i Slayer og James Hetfield. (I tillegg til en hel del andre)

Edit1,2,3,4: Masse leifer.

Endret av turboasmund
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg i hovedsak "ligner" på 4 gitarister. Når jeg spiller solo, noe som jeg egentlig unngår i bandsammenheng, ligner jeg nok mest på Gilmour. Når jeg driver med støy, er det nok en understatement at jeg er inspirert av Kevin Shields. Ellers kopierer jeg Jonny Greenwood og Bo Madsen skamløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge Laurie Monk er det elementer av Eric Johnson og Joe Chawki i min spillestil, men for det meste er den relativt original. Da jeg sjelden spiller andres musikk, og heller ikke lager musikk selv, så er det meste jeg spiller improvisert. Sjangermessig er det vel en slags instrumentalrock, helt klart ikke metal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg sjelden spiller andres musikk, og heller ikke lager musikk selv, så er det meste jeg spiller improvisert.

Da lager du definitivt musikk, selv om du ikke skriver den. Improvisasjoner er ofte morsommere å høre på enn innøvde soli.

Var veldig inspirert av Blackmore, Michael Schenker, Gary Moore og andre "gamlinger" på den tiden jeg "lærte" meg å spille (80-tallet). Etterhvert snek det seg vel inn litt shred etter fattig evne. Typisk er jeg ganske ryddig på komp, men spiller sjelden samme solo to ganger.

Endret av Imaginos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var Dimebag Darrell som fikk meg til å plukke opp gitaren, så han er vel hovedinspirasjonskilden min.

Om spillestilen min er som hans vet jeg ikke helt om skal si.

De jeg har vært mest inspirert av er Dimebag, Kerry King og Pepper Keenan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig, egentlig, at ikke alle er like gode. Jeg tror nok jeg kan gjøre de fleste rangen stridig som forumets dårligste. Men så spiller jeg mest som personlig meditasjon.

Stil? Hva er det? Jeg spiller skalaer og forsøker å improvisere over dem. Jeg spiller litt fingerspill, komp til CD-plater, forsøker å kopiere litt AC/DC riffs, litt Green Day, litt Deep Purple etc.

Felles for alt jeg forsøker på er at jeg forsøker mange ganger før det ligner litt, og jeg når aldri nivået på gitaristene jeg forsøker å kopiere litt fra.

Og likevel er det herlig å spille. Det gir avkobling fra de mer kjedelige og stressende tingene i livet.

EDIT: Ellers så kan jeg fortelle at jeg etter en kosekveld med vin, ost og kjeks med kona, så satte jeg med ned for å spille litt. Og da gikk det helt i surr for meg. Så dersom man skal forsøke seg på noen krevende passasjer, så lønner det seg å være klinkende edru.

Endret av sarge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske at jeg kunne sagt Nuno Bettencourt, men spiller veldig forskjellig; er vel bare en drøm ;-)

På rytme ting, går det mye i muting, så en blanding av Steve Morse, og Ritchie Blackmore... Herlig tilfeldig!

På solo ting; Gary Moore, og Slash....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.