Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Shredding


Che

Anbefalte innlegg

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takk for anmeldelse!

Om du vil shredde så er det fysikken som gjelder, og å bygge fysikk tar tid!

Slit ut høyrehånda og venstrehånda seperat noen ganger hver dag, så blir du sterkere.

Synkroniseringa er barnemat når du er sprek i hver hånd.

Ikke minst, ikke forvent resultat med det samme... det tar LANG TID, dessverre.

Endret av Kjutte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øv sakte!

Veldig mange som prøver å spille fort unnlater å spille tingene ordentlig sakte først. Hvis du spiller ting fortere en du klarer øver du inn feil. Hvor mange ganger har du ikke hørt noen prøve å spille no vanskelig og så spiller de feil hele tiden og stort sett på akkurat samme sted. Hver gang jeg merker at jeg begynner å "slurve" så setter jeg meg ned å øver masse sakte. Høres sikkert rart ut men det funker. Hvis du spiller med med metronom så er lurt å spille ting en gang i halv fart og så to ganger i full fart. Stopp og gå ned et hakk på metronomen med en gang hvis du begynner å få problemer. Da er du i Max av hva du klarer. Prøv også hele tiden spill så løst du kan med venstre handa og hardt og kontollert med høyre da frigjør du venstre fra høyre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv også hele tiden spill så løst du kan med venstre handa og hardt og kontollert med høyre da frigjør du venstre fra høyre.

Å be noen spille løst med venstre blir litt feil, da du ikke vil klare å 'slappe av' før fysikken er på plass...

Hvorfor spille hardt med høyre? Ser inget poeng i dette, da den som med venstre vil kunne gjøre vanskelige oppgaver mye lettere

når den er trent.

Er ikke uenig i resten av det du sier, men jeg tror ikke det er den mest effektive måten å få gjort noe på heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ingen RIKTIG måte å shredde på. Mitt tips er att du spiller så fort du kan å prøve å finne en lettvindt måte å gjøre dette på. Da har du rett teknikk og farta kommer av seg selv. Skal ikke være tungt å spille gitar,eller att du må trene opp muskler for dette. Spilling skal være kos ikke sånn att du sitter og har ondt i henderne etterpå. Får du det av øving,eller når du bruker teknikker som bedreviterne og skolerte sier er riktig. så er IKKE det rett teknikk for deg! (kan seff bruker som en pekepinn)

men viktig å spille i takt ja,og få det dynamisk. Trommemaskiner er 1000gang morsomere og øve til enn metronom by the way.

Bare spill mye så kommer dette av seg selv, helt sikkert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke være tungt å spille gitar,eller att du må trene opp muskler for dette. Spilling skal være kos ikke sånn att du sitter og har ondt i henderne etterpå.

Litt uenig med noe av det du skriver. Det er viktig å trene opp fingerstyrken i venstre hånd, spesielt sliter mange med lillefingeren. Kan blant annet gjøres med artige legato-løp, så trenger ikke være kjedelig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt uenig med noe av det du skriver. Det er viktig å trene opp fingerstyrken i venstre hånd, spesielt sliter mange med lillefingeren. Kan blant annet gjøres med artige legato-løp, så trenger ikke være kjedelig! :)

jepp enig i det. Mente att mann skal ikke konse så veldig på det,opptrening får du jo av å spille mye. Godt vi er enig om att det skal være gøy. :) Sitte å øve teknikk opp å ned hele dagen er DRITgørr spør dere meg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp enig i det. Mente att mann skal ikke konse så veldig på det,opptrening får du jo av å spille mye. Godt vi er enig om att det skal være gøy. :) Sitte å øve teknikk opp å ned hele dagen er DRITgørr spør dere meg. ;)

Selvfølgelig er øvelser kjedelig, men hvorfor øver man?

For å bli bedre. Teknikk ikke riktig for deg? Dummeste jeg har hørt, om noe er vanskelig betyr det at en må øve på det for at det skal bli lettere.

Endret av Yngtchie Blacksteen
Slettet unødvendig harselering
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ingen RIKTIG måte å shredde på. Mitt tips er att du spiller så fort du kan å prøve å finne en lettvindt måte å gjøre dette på. Da har du rett teknikk og farta kommer av seg selv. Skal ikke være tungt å spille gitar,eller att du må trene opp muskler for dette. Spilling skal være kos ikke sånn att du sitter og har ondt i henderne etterpå. Får du det av øving,eller når du bruker teknikker som bedreviterne og skolerte sier er riktig. så er IKKE det rett teknikk for deg! (kan seff bruker som en pekepinn)

Bare spill mye så kommer dette av seg selv, helt sikkert. :)

Dette her har jeg virkelig ikke noe som helst tru på i det hele tatt. Alle jeg kjenner og vet om (både kjente og ukjente) som kan shredde har sittet timesvis med metronom og diverse skala og fingerøvelser. Skal man oppnå ordentlig hastighet må man øve på det. Men man jo passe på å balansere øvingen så man ikke bare sitter å øver teknikk, da blir det fort kjedelig, øver du en time om dagen kan du f.eks. øve på teknikk i 20 min, impro i 20 og øve på noe konkret f.eks. en låt eller noe slikt de siste 20. Kan også være veldig lurt å kombinere teknikk-øvelsene med teori, slik at du sitter å spiller en skala som du kan anvende når du improviserer i stedet for å spille en av disse kromatiske øvelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.