Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Shredding


Che

Anbefalte innlegg

Synes ikke på noen måte at det ligger sjarm i å spille ting utight og uøvd, men det er nå min mening.

Bedre å øve, for deretter å spille inn?

Synes du ikke Lynch spiller bra?

Han har sagt at han liker å ta sjanser fremfor å spille nøye "preprogrammerte" licks.

Han er litt utight på enkelte ting, men han har jo skapt seg sin egen stil som gitarister verden over forguder..

Samme med jeff Beck som også balanserer på kanten noen ganger..

Hvis ikke disse gitaristene har sjarm vet ikke jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Synes du ikke Lynch spiller bra?

Han har sagt at han liker å ta sjanser fremfor å spille nøye "preprogrammerte" licks.

Han er litt utight på enkelte ting, men han har jo skapt seg sin egen stil som gitarister verden over forguder..

Samme med jeff Beck som også balanserer på kanten noen ganger..

Hvis ikke disse gitaristene har sjarm vet ikke jeg :)

jeg er så misforstått.

Hør etter mister... jeg digger seff lynch, men det jeg skrev her er at jeg ikke synes UTIGHTE riff er sjarmerende.

Alt annet han gjør (som da vil være tight og pent) er digg i mine ører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner du har vansker med å få det inn i det lille kjuttehuet ditt at noen av oss her var på det stadiet som du er på nå mens du fortsatt gikk i bleier. Vise til? Jeg har et jævla diplom fra verdens fremste shreddeskole på at jeg er licensed to shred. Hva har du? To snittet på YouTube? Hva faen er poenget ditt? Skryte? Eringen her som skyter bortsett fra deg. Trådstarter spør om hvordan han kan bli bedre og de av oss som har erfaring kommer med innspill. Hadde vært hyggelig om vi kunne gjøre det uten å måtte lide oss gjennom sutrekommentarene fra gitarfasisten hver gang det er noe som ikke er i tråd med doktrinen din. Når ble det et krav om referanseliste for å kunne gi en kar råd? Må vi avlegge spilleprøve hos deg før vi har lov å si noe? Teori og kanskje eller kanskje ikke for der er du vel ikke helt stødig enda eller har du endelig oppnådd verdensherredømme der og.

Det har ingen ting med å være ydmyk å gjøre og guderne veit hvordan de andre her greier å være så diplomatiske, du oppfører deg som en idiot. Start ditt eget jævla kjutteforum hvis du på død og liv vil ha enerett på sannheten. Så kan du predikere styrkeøvelsene din til menigheten der.

Sånn det var det nyttårsforsettet.....

"ok", har sett flere fra GIT som ikke er spesielt gærne, så det betyr ingenting.

Venter fortsatt på en video eller låt, tjukken. Slutte å prate og vise til noe? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde mitt beste, ha ha.

Den eneste jeg stalk'a litt på skolen var faktisk Stu Hamm. Vi var å så han på Roxy og så fikk jeg han til å signere billetten og tok han i handa på skolen dagen etter. Det var meg og 45 bassister.

OT: En annen måte å øve inn ting feilfritt på er visualisering. Det kan være spesielt lurt når du skal spille kjappe ting. Lukk øynene og se for deg hvor fingrene skal på halsen. Gå igjennom sånn det du skal spille et par ganger. Ta opp gitaren og spill igjennom i et rolig tempo. Det er en god måte å unngå å øve inn feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde mitt beste, ha ha.

Den eneste jeg stalk'a litt på skolen var faktisk Stu Hamm. Vi var å så han på Roxy og så fikk jeg han til å signere billetten og tok han i handa på skolen dagen etter. Det var meg og 45 bassister.

OT: En annen måte å øve inn ting feilfritt på er visualisering. Det kan være spesielt lurt når du skal spille kjappe ting. Lukk øynene og se for deg hvor fingrene skal på halsen. Gå igjennom sånn det du skal spille et par ganger. Ta opp gitaren og spill igjennom i et rolig tempo. Det er en god måte å unngå å øve inn feil.

They Stu him because they love him som Satriani sa (..når det hørtes ut som pulikum bua, men i virkeligheten ropte Stuuu :D )

Dette med visualiseringen har jeg lest litt om og jeg tror på det og.

Hadde så jævlig lyst til å gå på GIT når jeg var yngre men hadde ikke sjans til å finansiere det.

Foreldra mine var på den tiden allerede så sure på gitarspillinga mi for jeg skulka skolen og spilte i steden at økonomisk hjelp var out of the question!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"ok", har sett flere fra GIT som ikke er spesielt gærne, så det betyr ingenting.

Venter fortsatt på en video eller låt, tjukken. Slutte å prate og vise til noe? ;)

Jeg er ferdig med deg, troll. Hvis du trenger hjelp så start din egen tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke uenig i noe av det du sier.

Poenget mitt har hele tiden vært at for å vokse TEKNISK, FORTEST MULIG, så gjelder fysikk.

Det er ingen tvil om at det lønner seg å sitte med backing (bruker forresten ikke metronom selv heller).

Tror dere irriterer dere for mye over innlegga mine til å lese grundig nok.

Jeg mener heller ikke at teknikk er viktigere enn musikalitet. Min ENESTE formål med å svare i denne tråden var å gi trådstarter et tips for å komme seg fortere i mål. Det går an å gjøre øvelser 20 minutter om dagen, og jamme 4 timer etterpå? :)

Til slutt, om du synes jeg er arrogant og ufyselig bryr jeg meg lite om.

En ting jeg har lært på det forumet her er at det ikke nytter å diskutere sivilisert, jeg gir heller jern.

Misfornøyd? Grin.

Svaret mitt var en sum av flere tråder og den generelle holdninga di. Vet at det kan være vanskelig å tenke på flere ting samtidig, men det er mulig hvis man prøver.

Alle her kom med tips, men du er den eneste som begynte å pisse på rådene til andre og briefe med den enorme kompansasjonspenisen din som er gitarspilling. Innlegg blir ikke sletta uten videre.

Vel, da har du ikke hodet så langt oppi ditt eget rass som jeg trodde, og du fikk en liten pluss i boka mi for nettopp det.

Jeg merker at du bryr deg lite om det, du er vel av typen som synes all oppmerksomhet er god oppmerksomhet.

Men i voksenverden er det bedre å holde hodet kaldt, for sterke argumenter står av seg selv uten at man skal begynne å oppføre seg som en kranglekåt 5-åring.

Du har mange gode råd og teknisk og teoretisk innsikt. Skru ned den enorme mensen-faktoren på innlegga dine, så tror jeg folk kommer til å ta deg mer seriøst.

Hvis ikke så kan du gå og suge den også ønsker jeg deg lykke til på veien videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler deltagere i tråden til å roe seg noe ned. Drama for sin egen del har ikke noe for seg.

Det å påstå at "Du må spille fortere og tightere enn meg for å kunne mene noe, bevis det" faller på sin egen urimelighet, og fungerer ikke som et relevant argument.

Fortsetter dette, stenger jeg tråden, da den er meningsløs og preget av vås.

Dette innlegget er moderering, og skal slik sett ikke kommenteres. Kommentarer på moderering tas på PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg må svare på det her selv om det går en smule off-topic. Paginini var mer virtuoso og utøver enn han var komponist og drev vel dermed med en hel del impro, men å bruke han som eksempel på komponist i samme gate som Bach fungerer ikke da det som blir spilt av Paginini i dag er solo-konserter. Fram til Beethoven og slutten av Wienerklassisismen ble komponister sett på som håndtverkere og var nødt til å skrive nye stykker til f.eks. hver eneste gudstjeneste i kirken hvor dem var ansatt. De ville ikke hatt noe som helst sjangse til å skrive ett nytt flerstemmig, funksjonsharmonisk stykke som skulle stemme til gudstjenestens tema til hver eneste søndag om de ikke kunne teori. Det er dette som står i historien, dermed basta.

ja som sagt jeg vet ikke nøyaktig HVEM av de som kunne eller ikke. Men det var mange av de som ikke kunne det døyt annet en å spille,å hadde andre å skrive ned på noter. Skal innrømme tvert hvis jeg tar feil. Basta å basta, er vel historie hvordan å hvems historie,kommer vel litt ann på hvem som har fortalt den. Hva som er sant eller ikke vet vel ingen,men regner med musikere på den tia diskuterte like mye som dagens om mye de samme tingene. Og alle var IKKE skolert på lik linje som i dag. :)

Snakker da i ungangspunktet ikke var skolerte. Klart de måtte studere noter osv for komponering,det var vel ikke så utbredt med cubase å sånn på den tia. :P

Endret av Dale
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med kjutte i at fysikken er veldig viktig. Jeg prøver å lære meg "Norwegian cowbell" av Paul Gilbert, men det er et stringskipping-parti inni låta som fullstendig sliter ut lillefingeren min. Såpass faktisk at presisjonen på resten at låta blir redusert med over 50%! Prøvde også Kjuttes tips om å mute strengene og kun sweepe med venstrehånda og jeg opplevde stor fremgang på utrolig kort tid!

Nå fikk jeg ikke helt oversikt over hva hvem mente om hva her, men mener definitivt at du trener opp hendene dine slik at du kan spille svakt. For poenget er vel å bruke så lite krefter som mulig? Korteste veg altså. Jeg ser jo noen av gitar-elevene mine sliter noe voldsomt med å holde strengene hardt nok til å spille en E-dur, og da snakker vi ikke nødvendigvis smårollinger, men 15-16 åringer. Ingen av oss kan påstå at vi sliter særlig med å spille E-dur rent med minimal styrke brukt. Er vel det samme med shredding. Tungt i begynnelsen, lett når du blir sterkere/flinkere/mer presis.

At man ikke har noe å si fordi man ikke har fete gitarvideoer på youtube syntes jeg blir litt for dumt. Det er alltid forskjellige måter å øve på som funker for forskjellige folk. Det finnes ingen fasit på hva som er "riktig"! Jeg er ikke akkurat noen supershredder, men jeg vet hva jeg må gjøre for å bli det. Har også full forståelse for at folk som var gitar-ess for 15 år sida kanskje ikke er det nå lenger, så de kan ikke vise frem sin g-penis på samme måte som kjutte, men det betyr ikke at de ikke har mye pedagogisk innsikt når det gjelder gitar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.