Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Overdrive-tråden


KristianF

Anbefalte innlegg

Tubescreamer og relaterte ting funker bra på Orange. Hadde en Rocker 30 før, og brukte en Visual Sound Route 66 til å tighte den opp. Låt brutalt som fy!

Solgte 66'n og kjøpte en Route 808 istedet, som er overdrivedelen fra Route 66 i en egen pedal. Basically en TS808-klone med velgbar bassboost og høyere maxvolum! Funker som ei kule. Koster en tusing fra Vintagegitar.no :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde en TC Electronics Nova Drive for noen dager siden. Det var god knall. Her må penger spares, for dette var en pedal med mange gode muligheter, svært god lyd og som er meget brukervennlig. Jeg trodde aldri jeg skulle si slikt om en pedal med display, men denne pedalen låter FANTASTISK!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en Nova Drive som jeg er veldig fornøyd med.

Min er koblet opp mot et G-System, og da fungerer Nova Driven

som en integrert del av G-System.

Er den mer brukervennlig integrert i G-system? Det som også er et spm er om du kan kjøre noen deler av G-system i effektloop (delay, chorus)og andre effekter framfor amp? Og en ting jeg ikke fikk testet med pedalen, hvordan fungerer den sammen med boostere, kompressor og andre pedaler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste av koblinger det går ann å tenke ut, funker helt greit med G-System.

Nova Driven fungerer akkurat som de andre innebygde effektene i G-Systen,

når den er koblet opp med en splittet midi kabel.

Jeg bruker den fordi det er greit å ha en pregramerbar vrenpedal for grunnlydene i G-System.

I de andre analoge loopene bruker en Fuzz Face klone, og en Suhr Riot, for å få andre typer vrenglyd.

Fordelen med G-System er at alle effekter kan slås av eller på, selv om man er i programerte banker.

G-System manual

Endret av GunnarpåMo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.