Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Overdrive-tråden


KristianF

Anbefalte innlegg

:lol:

Smaken er tydeligvis som baken, Jackhammer er noe av det desidert kjipeste jeg har prøvd av vrengpedaler.

Jøss. Har brukt O/D delen på Jackhammer som vreng-solo-lyd i åresvis, og synes den har vært bra. Er enig i at Distortion-delen ikke er all verden. Guv'nor hadde jeg innom bare en kort stund. Den var ok, men ikke mer. Kjøpte nå Bluesbreaker på tilbud fra Sound1 og syntes den var såpass at jeg bytta ut Jackhammeren, så det er etter min mening den beste OD fra Marshall, men boost-delen i den kan jeg styre meg for.

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den pedalen jeg bruker mest er en Retro-Sonic 808. Den er jo bare en av en zillion tubescreamer-varianter, men den er laget med høykvalitets komponenter, og grumser ikke lyden. Så for de som er på jakt etter "noe annet" eller "noe mer" enn tubescreamer er den kanskje ikke førstevalget, men for den som skal ha en skikkelig god tubescreamer er den flott!

Visual Sound Route 66 har vært nevnt tidligere, og det er kanskje en av de mest allsidige overdrive-pedalene jeg har vært borti. Du klarer alltid å skru deg fram til en god overdrive med den, nær sagt uansett hva slags amp du bruker.

Et billig og veldig bra alternativ er Danelectro Transparent Overdrive i Cool Cat-serien (pedaler med metallchassis og true bypass). Koster omtrent en femhundrelapp, og skal etter sigende være en klone av Paul C Audio sin "Timmy".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desto bedre :)

Men finn ut hva du skal ha for å lage en slik a, det er noe jeg absolutt kunne tenkt meg dersom prisen er en smule under Z.Vex sin!

Aller først må jeg se om jeg får det til, spesielt det med den innebygde boosterdelen. Hva pedalen vil koste er vanskelig å si, men jeg gjør R&D gratis (ellers ville alle pedalene mine vært i 5-10k klassen) da jeg ikke har planer om å kunne leve av dette :D

Får se over nyttår om det dukker opp en klone :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.