Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Overdrive-tråden


KristianF

Anbefalte innlegg

Aphelion har vel solgt sin, så vi har ikke hørt som mye om den nå i det siste.. :P

Kan skrive under på at TS9'n min er en av de råeste pedalene jeg har prøvd. Den får til og med Marshall MG15 til å låte 100x OK.

Utrolig hvordan den oppfører seg med forskjellige pickups, gitarer, forterkere og spillestil, Allsidig og ikke minst "pure natural sounding".

Har også en Boss OD3 som er flott som bare det til kremete spilling med mye sustain. Men den forsvinner nok etterhvert, da jeg sverger til TSen. Men fortsatt er OD3 unik fra andre pedaler. Hvordan den fremhever rørharmonien i en forsterker. Men føler at den er litt for softe musikere.. =p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MI Audio Crunch Box kan også være et godt valg, men den koster litt mer! Skulle jeg hatt en «Marshall higain» pedal, ville jeg gått for Mad Professor Mighty Red Distortion, den er dritbra :)

Dette er også en fabelaktig pedal :)

Kan forøvrig anbefale TC electronic dark matter og Mojo etter å ha testet disse i helga. Kjøpte Dark matter selv, men Mojon var ikke dårligere men skulle ha en med litt mere guts til hardere ting. Diskant som ikke skjærer i ørene og masse dynamikk med definisjon og trøkk :)

Endret av Brekkvasselven
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker dere om å ha disse to overdrive pedallene på brettet:

- FULLTONE FULLDRIVE 2 MOSFET

- Xotic AC booster

God blanding?

Det funker sikkert bra. Jeg har en TS-808 klone > Fulltone Fulldrive 2 > Fulltone FB-2 > Denyeverything rørbooster. Funker fett det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs kanskje hva du skal spille, men jeg har begge, og begge to er gode.

Jeg tror ikke jeg personlig ville brukt begge samtidig, spesielt fordi jeg synes de ligger ganske likt i det jeg prøver å gjøre med de, og da bruker jeg heller en annen drive eller boost som kanskje har litt "tynnere" og ikke fullt så "overdriven" lyd med en av de. Jeg bruker f.eks. Fulltone'en og Mad Prof. Sweet Honey Overdrive, det synes jeg er en ganske god kombo som kan gjøre mye. Men etter å ha testa AC boosteren og andre pedaler i dag, så er jeg litt usikker på hva jeg skal bruke.

Men igjen, det spørs hva du skal bruke de to forskjellige pedalene til og hva annet du har å velge mellom, kanskje?

Endret av OssyVezzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan forøvrig anbefale TC electronic dark matter og Mojo etter å ha testet disse i helga. Kjøpte Dark matter selv, men Mojon var ikke dårligere men skulle ha en med litt mere guts til hardere ting. Diskant som ikke skjærer i ørene og masse dynamikk med definisjon og trøkk :)

Darkmatter er knall, gratulerer! syns ikke veldig om mojo, synes den blir litt for mye "fisete" for meg.

Jeg synes at keeley moddet BD2 er konge, selv bruker jeg bb preamp mb som overdrive :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker dere om å ha disse to overdrive pedallene på brettet:

- FULLTONE FULLDRIVE 2 MOSFET

- Xotic AC booster

God blanding?

Begge disse pedalene er regnet for å være bra pedaler, så om du liker lyden og har råd er det vel bare å klemme på. :)

Endret av davidsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.