Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Master Of Puppets


ErlendB

  

47 stemmer

  1. 1. Liker du originalen, eller Erlends versjon best?

    • Kirks
      29
    • Erlends
      18


Anbefalte innlegg

Synes ikke den sammenligningen var så på trynet jeg. Ringo var jo ikke mye til stjernemusiker i forhold til sine bandmedlemmer, som egentlig var på grensa til genier?

Ringo spilte stødige trommer, og kom også opp med spennende fills og rytmer når sangene trengte dette. Han anses som en veldig dyktig trommeslager av mange av tidenes fremste trommiser, som Phil Collins og Mike Portnoy, blant annet.

Jeg har aldri truffet noen som har sagt ting som: "Ringos spillestil ødelegger Beatles for meg! Han er så slørvete og banal, skjønner ikke hvordan han fikk den jobben"

Jeg kunne skjønt en sammenligning med Hetfield, men ikke Hammett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kommentaren min forsvant i løpet av natta. :)

Jaffal, imponerende spilling! Jeg var storfan av Metallica for en stund siden, så jeg har jo hørt rimelig mye på dem.. Jeg veit ikke om jeg trenger å høre versjonen din flere ganger for å like det bedre, men iallefall. Førsteinntrykket mitt var mer "wow, for en teknikk!", og ikke "wow, jammen passet soloen sangen!"

Det blir litt for klinisk, sterilt, rent, whatever.

Litt rart kanskje, men jeg vil sammenligne det litt med om Pettrucci stod for rytmegitaren i AC/DC. Teknisk sett ville det ikke vært noe å si på det, men jeg tror det ikke ville låte skikkelig AC/DC. Det blir for rent og pent.

Dream Theater covret Metallica på en konsert for noen år siden - ligger en bootleg av den ute der. Teknisk løper Pettrucci sirkler rundt Hammett - men det låter litt for sterilt.

Men, som sagt, imponerende spilling! Tror bare at stilen din fordrer litt annen musikk enn Metallicas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg blir litt irritert pga at jeg ikke får hørt hva dette dreier seg om, jeg da... :mellow:

Har prøvd å gå innpå denne tråden mange ganger, men får ikke opp noe musikk!! Er no' gæærnt.. hehe... Forb.... drit ^_^

Menmen.. Noen som kan tipse om hvorfor jeg ikke får frem noe link eller noe som helst??

Er sjukt nysgjerrig nå!!

Da, med god hjelp fra Blackvarg, ble det endelig! :D

Ikke så verst med ny-versjonen da, snodig, men det er jo ikke så rart med tanke

på at man i alle tider har digget MoP sånn som den var..!

Så, enda en stund er det originalen som gjelder for meg- men soloen i seg sjøl

var jo kul da!! :D

Endret av yelf1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gidder ikke å lese gjennom alle kommentarene, vil bare si at ErlendB absolutt er en flink gitarist. Må si jeg ble riktig så imponert. Skal litt til for å lage en ny solo over en solo som nesten er en kjenningsmelodi i metal. Bare det blir litt mer sammenheng i soloen, så tror jeg ErlendB har fått det til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det diplomatisk så synes jeg det er litt trist å være av Kjuttes mentalitet. Som lydmann så kjenner jeg selv verdien av at musikerene er rutinerte nok, men når teknikken tar overhånd for helheten så blir det hele veldig vanskelig, og det blir det samme som å kritisere Edvard Munch for at penselstrøkene hans synes.

Håper ikke dette var for langt for målgruppen å lese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knis^^

Jeg liker den du har laget selv best. Du har mye melodi i spillinga, selv om det går kjapt. Martin Fredmann er ingen dårlig person å se opp til. :D Bruken av temaer som du repeterer er veldig behagelig å høre på. Forutsigbart kan du kanskje si, men det treffer en nerve når du får høre det du mener er "riktig" for neste takt. Du spiller det jeg liker å høre, så jeg er fornøyd! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det diplomatisk så synes jeg det er litt trist å være av Kjuttes mentalitet. Som lydmann så kjenner jeg selv verdien av at musikerene er rutinerte nok, men når teknikken tar overhånd for helheten så blir det hele veldig vanskelig, og det blir det samme som å kritisere Edvard Munch for at penselstrøkene hans synes.

Håper ikke dette var for langt for målgruppen å lese.

grin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.