Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Master Of Puppets


ErlendB

  

47 stemmer

  1. 1. Liker du originalen, eller Erlends versjon best?

    • Kirks
      29
    • Erlends
      18


Anbefalte innlegg

Ingen tvil om hvilken versjon som er mest teknisk. Jeg ble også positivt overrasket, trodde ærlig talt du ville komme med noe halvhjerta greier sammen med en fin unnskyldning om at det var bare på sparket og sånt :P Men det her var ganske så bra!

Må allikevel stemme på Kirks, vet ikke hva det var, men liker ikke den nye fullt så godt som jeg liker den originale. Men for all del, en jævlig bra solo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hadde aldri trodd at Metallica-folka skulle gi såpass positiv respons! Da endte jo dette på en ganske alright måte likevel.

Om jeg skal føye på noe kritikk til soloen din, Erlend, så faller det meg av en eller annen grunn inn at soloen på en måte mangler en slutt. Den innledes beinkult, videreføres på en bra måte, for deretter å slutte før den er ferdig. Jeg vet ikke hvorfor jeg oppfatter det slik, men hver gang jeg hører soloen syns jeg den slutter for brått

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det blir forferdelig usaklig å sammenligne tidlig arbeid fra pionerer innen metallsjangeren med noe helt nytt. «Alle» kan lære seg å spille bedre enn Kirk gjorde på den tida, nå som man har alskens hjelpemidler, og alt er lett tilgjengelig på nettet. Hva hadde de i 1985, bortsett fra en platebunke og gehøret?

Avstår fra å stemme :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Alle» kan lære seg å spille bedre enn Kirk gjorde på den tida, nå som man har alskens hjelpemidler, og alt er lett tilgjengelig på nettet. Hva hadde de i 1985, bortsett fra en platebunke og gehøret?

Avstår fra å stemme :rolleyes:

Alle kunne lære seg å bli en god gitarist på den tida også, bare man gadd eller hadde nok tid til å øve. Man er ikke avhengig av moderne hjelpemidler som internett og instruksjonsDVD'er for å bli en dyktig gitarist. Se på gitarister som Eddie Van Halen, Yngwie Malmsteen, Randy Rhoads etc, for sytten! :P

Endret av Blackvarg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kunne lære seg å bli en god gitarist på den tida også, bare man gadd. Man er ikke avhengig av moderne hjelpemidler som internett og instruksjonsDVD'er for å bli en dyktig gitarist. Se på gitarister som Eddie Van Halen, Yngwie Malmsteen, Randy Rhoads etc, for sytten! :P

Forskjellen er at det var THRASH METAL det var snakk om her. Tviler sterkt på at den gemene hop brydde seg særlig om vibrato og det som var. Viktigste var at det var fort og dirty.

Randy var et naturtalent. Genial gitar i tillegg.

edit: Nok er nok; jeg melder meg ut av debatten. GG.

Endret av Roar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din var mye mer teknisk, men følte orginalen kler låta mye bedre.

Og her, mine damer og herrer, har vi det store poenget med soloer!

Det er ingen som ser på Ringo Starr som en spesielt teknisk trommis, men han spiller AKKURAT det riktige på hver eneste låt. Det samme syns jeg gjelder soloene til Hammett, de kler låtene godt nesten hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her, mine damer og herrer, har vi det store poenget med soloer!

Det er ingen som ser på Ringo Starr som en spesielt teknisk trommis, men han spiller AKKURAT det riktige på hver eneste låt. Det samme syns jeg gjelder soloene til Hammett, de kler låtene godt nesten hver gang.

This. Selv om soloen var bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kudos for å følge opp breial stil og faktisk spille inn en solo!

Samtidig minus for å faktisk spille inn en solo og gjøre det hele om til en konkuranse.

Ellers helt enig med Roar og Alphelion.

(Du er flink du Erlend, ingen tvil, men selve soloen mangler dynamikk, og den har bare masse toner og ingen sjel eller god ide.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er uten tvil myyye mer teknisk en Hammett, men syns ikke din solo på denne låten er bedre. Du innleder meget bra, men etterhvert så spiller du en solo som JEG mener høres ut som en solo som er det bare for at det skal være en solo der. Kan si meg enig i at Hammett ofte spiller soloer som kler låtene meget bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det blir forferdelig usaklig å sammenligne tidlig arbeid fra pionerer innen metallsjangeren med noe helt nytt. «Alle» kan lære seg å spille bedre enn Kirk gjorde på den tida, nå som man har alskens hjelpemidler, og alt er lett tilgjengelig på nettet. Hva hadde de i 1985, bortsett fra en platebunke og gehøret?

Avstår fra å stemme :rolleyes:

Vil du jeg skal covre noe fra Death Magnetic eller? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.