Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Dagens Øving


 Phrygian

Anbefalte innlegg

  • Svar 218
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har ikke hatt lekser idag, så det ble mye øving,

Spilte noen fine akkorder, med litt flange inn i looperen på MEen. Satt og improvierte i litt over en time.

Følte at jeg lærte mye. Øvde også litt på bruk av wahen. Stortsett ikke noe særlig teknisk øving idag, har hatt det så stress i det siste, at det var deilig og bare kunne spille det jeg følte for og ikke føle at jeg trenge å få gjort så mye som mulig.

Skal se om jeg får tid til og øve på soloen i Go av Pearl Jam imorgen.

Endret av Guns N' Roses
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå føler jeg at jeg sitter litt fast i øvingen min. Kommer ikke noe særlig lengre på verken fart eller teknikk. Har hatt det slik før og må bare streve meg gjennom det, evt prøve meg på noen nye greier. Har mistet UTROLIG mye fart på de siste 8 mnd. Det kommer seg sakte, men sikkert tilbake igjen. Det er bare å surt å trene seg opp til et nivå man allerede har vært på :D Spesielt er det mønstre jeg sliter med, særlig 13 og 1357

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har noen tips til å bli bedre som rytmegitarist? Føler jeg er så lite tight i spillinga. Noen som har noen forslag til fete låter under sjangeren blues/bluesrock/tyngre klassisk rock jeg kan øve på og hvordan jeg skal øve for å få mest mulig utbytte. Eller kanskje noen øvelser av noe slag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kalles det 1-3? Er det noe logisk forklaring?

Antar det har noe å gjøre med at han spiller førstetrinn, så tredjetrinn (1-3), så andre, så fjerde, så tredje, så femte osvosv. Tersgang på en måte. 1357 er vel septimarpeggioer, altså første, så tredje, så femte så sjuende; deretter andre, så fjerde, så sjette, så første, osv. Altså i C-dur: C-E-G-H, D-F-H-C, osv. Dårlig forklart, men er på jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.