Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Dagens Øving


 Phrygian

Anbefalte innlegg

  • Svar 218
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har vært det samme som jeg har gjort de siste dagene, samme øvelsene. Bare øvelser på teknikk. En del legato for styrke bygging og mye alternate picking øvelse (det trengs!).

Har begynt å gjøre øvelser hver dag nå, så nå håper jeg at jeg ser noe fremgang snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, I dag skal jeg øve på gitarsoloen i Behemoth's "Conquer all" samt prøve å skvise litt mer inspirasjon ut av huet til min nye black-metal sang også skal jeg vel bare gå gjennom mye av det jeg kan mens jeg sikler og tenker på at på mandag har jeg sikkert nok cash til å kjøpe en herlig ny effektpedal... vil ha sintere vreng... NÅ! <_<

EDIT: Skal forsåvidt øve mer på Megadeth's "Tornado of souls". Noen som har noen gode tips på hvordan å få til introen bra?

Endret av A. Tell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, I dag skal jeg øve på gitarsoloen i Behemoth's "Conquer all" samt prøve å skvise litt mer inspirasjon ut av huet til min nye black-metal sang også skal jeg vel bare gå gjennom mye av det jeg kan mens jeg sikler og tenker på at på mandag har jeg sikkert nok cash til å kjøpe en herlig ny effektpedal... vil ha sintere vreng... NÅ! <_<

Da må det bli "The Valnøtt":

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det har da Britney Spears, Lady Gaga og Katy Perry gjort og, men jeg synes ingen av dem er spesielt flinke. Greit, kanskje de skriver tekstene sine selv, men det stopper der.

Metallica hadde nok vært like store uten Kirk og Lars, og albumene hadde kommet ut på kortere tid.

Felles= De har et ansikt verden ikke forakter :wub::P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over til on-topic!

Øver på å få en bedre forståelse av skalaer, ved å spille den oppover og nedover en enkelt streng og hele tiden være fokusert angående hvilke toner jeg spiller.

Noe jeg har tenkt over i det siste som kan være et godt råd til alle som vil utvikle sine gripebrettkunskaper, er å alltid prøve å være klar over hvilke toner det egentlig er du spiller. F.eks. alle fiolinister er nødt til å kjenne gripebrettets toneinndelinger ut og inn, mens mange gitarister lærer låter far tabulatur, og kun tenker på hva de spiller etter bånd-nummer og streng. Det kan dog ikke nektes for at jo bedre du kjenner til instrumentets toner, jo lettere vil det bli i tilnærming til de fleste former for teori, inkludert notelesing.

Da jeg ikke føler for å lære skalaer kun etter dotter i en akkordboks på et stykke papir, som lett kan forårsake bristende kunnskaper og overfladisk tilnærming til skalaimprovisasjon i fremtiden, øver jeg på å bli bedre kjent med de forskjellige intervallene, f.eks. ved å velge 2 strenger som ligger ved siden av hverandre, og dertil spille f.eks. ters-intervallene oppover hele gripebrettet ved å bruke toner fra durskalaen i en bestemt nøkkel.

Endret av Blackvarg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.