Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Dagens Øving


 Phrygian

Anbefalte innlegg

Prøver febrilsk å nagle Ozzy`s Crazy train og Diary of a madman.. Skjønner vel etterhvert at DET kommer jeg aldri til å klare, men du verden så lærerikt. Utrolig mange morsomme gitardetaljer i Crazy train.. Har holdt på så iherdig at jeg nå har fått senebetennelse i høyre albue.. Grrrr :angry: :angry: :angry:

Tull! Bare å øve nok det, om det så ikke blir før om ett år eller to. Randy spiller tros alt ikke umenneskelig teknisk og fort som enkelte andre gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 218
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tull! Bare å øve nok det, om det så ikke blir før om ett år eller to. Randy spiller tros alt ikke umenneskelig teknisk og fort som enkelte andre gjør.

Hvilke andre sikter du til? Har forresten prøvd meg på de soloene selv, dog uten å få det til perfekt... Store klassikere!

Dagens øving: Har lært en del nye akkordtyper som jeg forsøker å la være å glemme. Jeg har ikke jobbet veldig mye med akkorder før, og var nesten kun familiær med vanlige moll- og durakkorder, i forskjellige former nedover hele gripebrettet. Så nå lærer jeg forskjellige jazz akkordprogresjoner som jeg kanskje også skal forsøke å spille litt leads over, men akkurat det har jeg ikke fått begynt på enda.

Har øvd en del på riff fra "Holy wars..." av Megadeth. Først på sakte tempo med metronom for å få det så tight som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg spilt mye Metallica, nærmere bestemt Creeping Death og Master of Puppets, for å trene down-picking. Begynner å bli faretruende god:)

Hva er egentlig vitsen med å spille alt med nedover-picking, når det går fortere og lettere å spille med alternate picking hele veien? Eneste argumentet jeg har hørt er "James gjør det jo! ;) "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er egentlig vitsen med å spille alt med nedover-picking, når det går fortere og lettere å spille med alternate picking hele veien? Eneste argumentet jeg har hørt er "James gjør det jo! ;) "

Riktig at det kromatisk baserte åpningsriffet og riff nr. 2 (om du skjønner hvilke jeg sikter til) fungerer ypperlig med alternate, men når det gjelder vers-riffet (mens James synger) er det ingen vei utenom om - det simpelthen downpickes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riktig at det kromatisk baserte åpningsriffet og riff nr. 2 (om du skjønner hvilke jeg sikter til) fungerer ypperlig med alternate, men når det gjelder vers-riffet (mens James synger) er det ingen vei utenom om - det simpelthen downpickes.

Stusser bare litt over folk som er ganske ferske på gitaren, hører på Metallica, digger Master of Puppets, har sett at James er glad i å down-picke hele shiten, og da prøver å slite seg ut på å gjøre akkurat det samme. Og ja, er vel hovedsaklig det andre riffet jeg sikter til.

Vil også tro at man får en litt bedre rytme-feel av å la plekteret gå konstant annenhver gang opp og ned? Bare noe jeg ser for meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

valO: Husk at det lyder TØFFERE når man du downpicker. James er jo kjent for å være gud av akkurat det.

Jepp, jeg skjønner. Og James er ganske konge til det. Men jeg går rundt og tror at det er lurt å først mestre alternate, for så å lære seg downpickes eller sweeps eller hva det skal være litt senere. Så jeg mener at for nybegynnere er det en god idé å prøve riff som master-riffet med annenhver opp og ned først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.