Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Styggeste gitarer!


Arne.

Anbefalte innlegg

Har tenkt tanken selv at denne tråden har sporet av litt. For eksempel sa noe at DBZ var stygge gitarer. Her er et lite utvalg av DBZ. Er det mulig å mene at alle disse er stygge som penis gitarer og annet som er vist i denne tråden??? :blink:

DBZ-Giveaway.jpg

(ja jeg bet meg spesiellt merke i DBZ i og med at jeg forhandler disse i Norge - men det er flere andre eksempler jeg kunne dradt frem også)

Jeg nevnte DBZ, og jeg mener spesielt nr 2 og 3 fra høyre på det bildet, den røde og hvite, er relativt grelle. De andre på det bildet der er helt ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 754
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har tenkt tanken selv at denne tråden har sporet av litt. For eksempel sa noe at DBZ var stygge gitarer. Her er et lite utvalg av DBZ. Er det mulig å mene at alle disse er stygge som penis gitarer og annet som er vist i denne tråden??? :blink: (ja jeg bet meg spesiellt merke i DBZ i og med at jeg forhandler disse i Norge - men det er flere andre eksempler jeg kunne dradt frem også)

Det jo ligger i sakens natur. Den gitaren du synes fortjener æresplass i "Fineste gitarer" vil garantert noen noen andre plassere i "Styggeste gitarer", og omvendt. Om ikke annet, av prinsipp. Selv føler jeg meg rimelig kontroversiell når det kommer til gitar -estetikk og -dogmer, så dette fenomenet er i og for seg noe jeg skjønner. Skulle gjerne plassert noen gitarer i de to trådene, men avstår da det garantert vil bli bråk... :P

DJ

--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er veldig viktig å tenke på ift spesielt Dean og DBZ er at de har mange ulike modeller. Begge produsenter lager gitarer som jeg selv gjerne poster i denne tråden, men også gitarer jeg gjerne poster i fineste tråden. De lager alt fra rare gitarer med kantete former og grelle finisher, til gitarer som tar utgangspunkt i relativt vanlige former og har flotte finisher.

Eksempler:

Stygg Dean:

razorback_blades.jpg

RZRCG.jpg

Pen Dean:

hardtail_walnut_big.jpg

palominosologn.jpg

avltcbk.jpg

Stygg DBZ:

DS-BOPGX-GSPL.jpg

DS-VenomGX-Watchers.jpg

Pen DBZ:

IMP-EXOTIC-QM-Fireburst.jpg

bolero-satincherry.jpg

P-Bolero-FM-Trans_Wine.jpg

Selvsagt finnes det folk som både liker og misliker de fleste her, men det er vel neppe noen som faktisk synes at samtlige av disse gitarene er verdens styggeste gitarer. Da sier man jo også at man synes Stratocaster, Telecaster og superstrat'er også er verdens styggeste gitarer, og da er det jo pokker ikke stort igjen å like!

Beklager off-topic, føler bare alltid for å redegjøre litt når folk tror at Razorback er den eneste Deangitaren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At folk kan skrive standar sg og telecaster... :blink:

Anyways må dette være en krenkelse mot alle seriøse gitarister ute i verden:

http://www.spacecenter.org/schblog/wp-content/uploads/2008/06/guitar.jpg At gibson lager en custom gitar til de gutta der blir bare latterlig. Ikke er den pen heller, blir som fender skulle laget en custom gitar for mumitrollet og hannah montana....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.spacecenter.org/schblog/wp-content/uploads/2008/06/guitar.jpg At gibson lager en custom gitar til de gutta der blir bare latterlig. Ikke er den pen heller, blir som fender skulle laget en custom gitar for mumitrollet og hannah montana....

Fender har jo vært veldig nære de to kategoriene allerede:

hello_kitty_guitar_1.jpg

0301010506_xl.jpg

Ok det er Squier men det er fortsatt et Fender merke...

Edit: Så at den ene bildelinken var blokka - prøver på nytt og for de som ikke vet hvilken gitar det er snakk om så er det Avril Lavignes signaturmodell.

Endret av GreenMan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fender har jo vært veldig nære de to kategoriene allerede:

hello_kitty_guitar_1.jpg

avril_tele.jpg

Ok det er Squier men det er fortsatt et Fender merke...

Joda, men dette er jo en "vanlig" gitar som er beregnet mot i guess jenter som har lyst til og lære gitar, noe som i mine øyne ikke er så dumt triks av fender/squier, I mine øyne er det en stor forskjell fra det og opp til og lage custom gitar for noen disney stjerner som bruker 3 grep i vær sang... Slike custom gitarer er det laget for legender som clapton, srv, collins ++++ da at jonas brothers får en slik gitar irriterer meg veldig :P Er vel en god del andre artister som fortjener en slik gitar mer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan det kanskje påpekes at det kanskje er aldeles flott at unge damer og forumets feinscmeckere ikke har klin maken smak når det gjelder gitarer?

Det synes i det minste jeg er aldeles flott.

Tenk så fint at det er flere forskjellige modeller å velge mellom, og at det også finnes gitarer i farger jeg personlig ikke kunne tenke meg. Rosa Hello Kitty, der har jeg en saftig Guilty pleasure!

http://www.youtube.com/watch?v=p5TBG-3U90I

Har faktisk en Bill Lawrence XL liggende i tilfelle jeg skulle få tak i en. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.