Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor ofte bytter dere strenger?


Coff

Anbefalte innlegg

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå spiller nok ikke jeg like mye som de fleste andre her. Men jeg liker ikke gamle strenger så jeg skifter minst en gang i måneden allikevel (enig med Netrom anng. lyd). Passer også på å tørke godt av strengene etter hver økt.

I gamle dager satte jeg (vi) bestandig på nye strenger før hver spille jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skifter når èn ryker.

Samme her.. hender ofte at jeg har samme strengene på i flere (3) måneder.. Vedlikehold av strenger og gripebrett gjør susen, syns tonen holder seg fint, men det spørs jo om du bruker gitaren 30min om dagen eller 9 timer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv bytter jeg stort sett èn og èn streng dersom en ryker, mens noen ganger tar jeg meg i nakken og bytter samtlige. Det kan godt hende at noen av strengene mine har stått på langt over 3 mnd, jeg husker ikke når jeg skiftet strenger sist. Jeg liker ikke å spille på helt nye strenger, fingerlyden blir alt for tydelig når jeg spiller med cleankanalen og bridgepickupen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sverger til EVH metoden, gamle strenger låter best... Ikke helt, men ok. Skifter når én brekker. Og da skiftes alle. Brekker ikke strenger veldig ofte, så noen ganger må de skiftes fordi de ikke lenger er gode å spille på. Gitaren står alltid fremme og samler stadig støv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytter strengene, kanskje en gang i måneden, kanskje litt sjeldnere enn det....

Jeg bruker ofte mykt plekter, 0.46, 0.50, 0.60 mm, men spiller sinnsykt hardt, så det hender de ryker likevel.

Når en ryker, skifter jeg alle, og har de andre i reserve.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.