Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor ofte bytter dere strenger?


Coff

Anbefalte innlegg

Spiller bass, men jeg skifter strenger ca. 1 gang på 2 mnd.. Bruker Elixir strenger å de holder MYYYYYYYYYEEEEE lenger på tonen enn for eksempel Blue Steel.. Til dere alle test elixir... eller coated strings generelt...

Elixir er konge. Nanoweb er best, etter min mening - kjennes mer naturlig, og låter bedre. Jeg pleide å skifte strenger en gang i uka da jeg brukte vanlige strenger (Ernie Ball/D'Addario), men nå har det siste strengesettet mitt vart i godt over en måned, kanskje halvannen. Skal nok skifte det snart, men vit at jeg er en skikkelig pyse med strenger; jeg liker dem ferske og myke. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

skifter strengene ca. hver 3 uke tenker jeg. Strenger er såpass billige så jeg koster på meg det (men så har jeg jobb også i motsetning til flere andre her virker det som :) )

Bruker ernie ball hybrid 0.9-0.46... Hvis noen er på jakt etter billige strenger har jeg en link til en dansk side (bare jeg finner igjen linken) som selger ekstremt billige strenger. Dette er "bulk" strenger solgt uten mellomledd. De blir også sendt i pakker der strengene er utstrekte og ikke kveilet sammen, noe som sparer strengene for mye slitasje. Har ikke prøvd tjenesten selv men har fått veldig mange positive tilbakemeldinger fra flere andre gitarspillere. Hvis noen vil ha linken så skal jeg alltids klare å rote den fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp skifta fra Fender Super Bullets til Elixir .10

Begge er jeg utrolig fornøyd med! Som oftest har det mer å si om du har skarpe kanter og sånt på gitaren din enn om du har dårlige strenger. Byttet fra Fenderstrenger til Elixir på impuls, men Bulletsene hadde sitti på i kanskje 6 måneder :) Overland ruler også når man får jobba med den (og ikke har penger til noe bedre seff :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.