Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor ofte bytter dere strenger?


Coff

Anbefalte innlegg

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har nå byttet til Elixir, .010 - .046. Fikk 10% avslag på dem som introduksjonstilbud hos Schlägerforlaget i Operapassasjen/Oslo. Har ikke testa å spille ordentlig på dem, jeg syns de skal få satt seg litt, dessuten må jeg justere bridgen litt først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytte strenger? Nei, det blir for dyrt ja. Kliper bare igjen øynene og ber en stille bønn om at ingen av dem ryker...

Skifter først når en av strengene ryker, og da bytter jeg ut med et nytt sett. Skjer såpass sjeldent at jeg banner og svetter noe innmari hver gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skifter et par ganger i måneden. Nye strenger låter så vanvittig mye bedre enn ukegamle strenger. Og ikke kom trekkende med det elixir-vaset, det høres ikke bra ut, rett&slett.

I gamle dager, når jeg spilte mye ACDC og Metallica, måtte jeg bytte etpar ganger i uka, men etter at jeg begymte med alternate picking har det kommet seg.

På kassegitaren, derimot, ryker jeg strenger omtrent hver gang jeg spiller, dvs, D-strengen ryker hver gang hvis jeg bender litt kraftig. Piss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pleier å skifte når de tjukkeste strengene har røket kanskje 2-3 ganger (hovedgitarene mine har floyd rose, så jeg kan ryke en streng flere ganger, bare "kutter den til" på nytt)

Vanligvis skifter jeg vel ca. annenhver måned, men nå har jeg ikke skiftet siden juni.. Er riktig nok i militæret, så det blir bare etpar timer spilling i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.