Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Audun's ting og tang


Audun

Anbefalte innlegg

Fine greier ja, ikke noen stor junior fan, men de to andre der hadde nok kunnet funnet et godt hjem hos meg også :D
Er noe med følelsen og looken av en kurant Gibson, som du sier, en sjel som ingen andre matcher :) Dog er det litt samme greia med en god Fender også i mine øyne, classics!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder har en tendens til å forsterke farger, men rød ja. Finishen er heritage cherry sunburst. Det som ikke kommer godt fram på bilder er at fargen er godt gjennomsiktig. Har hatt en Les Paul med atskillig kraftigere rødfarge enn denne. (Ofte omtalt som clownburst på andre mer dedikerte LP forum...) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Slashaxl skrev:

Fine greier ja, ikke noen stor junior fan, 

Er vel en Special og ikke en junior, men uansett ganske like. Og du tar feil? - de er fantastiske gitarer og totalt undervurdert. Try one and you will be amazed:). 

Og veldig fine gitarer, @Audun !

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Pledrik skrev:

Er vel en Special og ikke en junior, men uansett ganske like. Og du tar feil1f606.png - de er fantastiske gitarer og totalt undervurdert. Try one and you will be amazed:). 

Og veldig fine gitarer, @Audun !

Hehe, same same :P
Gode gitarer ja, har hatt en. Men blir aldri helt P90venn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Slashaxl skrev:

Hehe, same same :P
Gode gitarer ja, har hatt en. Men blir aldri helt P90venn :)

P90 er helt konge til sitt bruk. Det siste året har jeg parkert Telecasterne hjemme, og bruker Specialen i stedet. Singlecoil snert, bare fetere. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27.1.2017 at 23.01, Audun skrev:

P90 er helt konge til sitt bruk. Det siste året har jeg parkert Telecasterne hjemme, og bruker Specialen i stedet. Singlecoil snert, bare fetere. :) 

Ikke misforstå, jeg synes P90 låter konge. Problemet er bare at i mine hender får jeg det aldri helt til å fungere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Da ankom Epi V'en i dag. Gitaren var faktisk noenlunde stemt rett ut av eska, men et par høye bånd måtte files ned litt, truss justeres en smule samt strenge-høyde. Kanskje ikke annet å forvente med en gitar til under 5 lapper. Ellers er finish på gitaren helt upaklagelig. Hardware synes solid og grei nok, og pickupene virker slett ikke uefne det lille jeg har spilt gjennom guitarrig på pc'en. Halsen var uvant bred, og ganske langt unna hva jeg forventet av en '60s slim taper, men når radius på gripebrett er 12", er det vel der det ligger. Halsen er langt fra ukomfortabel. Bare uvant, som sagt.

Lett og fin, og i og med at det er lagt inn gummiriller der gitaren hviler mot låret, går det fint å spille sittende uten å ha den ene vingen mellom bena

Alt i alt virker dette som en rimelig grei gitar til prisen. Kommer sikkert litt mer utfyllende når jeg har fått spilt den inn litt. :)

DSC_7107_zpskieepdgj.jpg

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jobbet litt mer med gitaren, og det er båndjobb fra fabrikk som er problemet, så det har blitt litt filing. Flere bånd/deler av bånd lå for høyt i forhold til resten. Mulig akkurat denne ikke er representativ ifht. modellen, men for de som ikke er interessert i å gjøre den type jobb selv, vil jeg nok anbefale å kjøpe fysisk fra forhandler med "gitardoktor" i staben. Har fått gitaren bortimot dit jeg vil ha den nå, og da vil jeg likevel si at her er det mye gitar for penga. Begynner også å bli vant til det brede gripebrettet.

Intonasjon er også spot on, så den har jeg ikke vært nødt til å justere.

Gitaren er lett (ca. 3,2 kg på kjøkkenvekt) og faktisk ganske resonant rent akustisk. 

Studio-pc'en min bestemte seg for å "legge seg litt nedpå" akkurat nå, men når jeg har fått reformattert og lagt inn programvare igjen, skal jeg prøve å få lagt ut noen lydklipp etter hvert.

Tross "trøbbelet", er jeg i utgangspunktet bestemt på å hente hjem en Explorer i samme serie. Det er utvilsomt pene og kule gitarer! :)

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.