Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Audun's ting og tang


Audun

Anbefalte innlegg

:) Du har en respektabel gitarpark. Man må liksom fort opp i en del tusinger for en Explorer som matcher de andre gitarene dine, og både en original '76 Explorer og en CS korina koster flesk... Vanlig USA med Nashville og chrome er liksom ikke like stas....

Det er akkurat det. Sliter litt med ES'en i forhold til det, men det skal jeg prøve å få gjort noe med. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
12 minutter siden, germaniumkid skrev:

Fin den der chickenbirden. Husker jeg feil eller kommer den fra Bryne? 

Kjøpte den av en "kineser"-gitarist, men jeg mener vi fant ut at den har vært i ditt eie. :) Skal ved første anledning bytte nut på den, da sporet til g-strengen er blitt så dypt at jeg må legge i en bit av en avklipt streng som nødløsning, for at strengen ikke skal ligge alt for lavt. Geir Falck limte og slipte noen bånd på den for et års tid siden. Ellers er gitaren bra, og pickupene er mye mer "vintage"-aktig enn på moderne Gibson Firebirds. Halsprofilen er egentlig litt flat etter min smak, men absolutt til å leve med.

Husker du hvor du fikk den fra?

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Audun skrev:

Kjøpte den av en "kineser"-gitarist, men jeg mener vi fant ut at den har vært i ditt eie. :) Skal ved første anledning bytte nut på den, da sporet til g-strengen er blitt så dypt at jeg må legge i en bit av en avklipt streng som nødløsning, for at strengen ikke skal ligge alt for lavt. Geir Falck limte og slipte noen bånd på den for et års tid siden. Ellers er gitaren bra, og pickupene er mye mer "vintage"-aktig enn på moderne Gibson Firebirds. Halsprofilen er egentlig litt flat etter min smak, men absolutt til å leve med.

Husker du hvor du fikk den fra?

Den kjøpte jeg fra Ishibashi i 2008. I følge mailkorrespondansen med Hiroaki kostet den meg 63.000 yen inkl frakt. Husker ikke helt hvem jeg solgte den til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, germaniumkid skrev:

Den kjøpte jeg fra Ishibashi i 2008. I følge mailkorrespondansen med Hiroaki kostet den meg 63.000 yen inkl frakt. Husker ikke helt hvem jeg solgte den til. 

Mener jeg betalte 5K NOK for den for 4-5 år siden, så da ble jeg i hvert fall ikke "lurt"... :D Men har som sagt kosta på den litt, og må koste på den ny nut. Når jeg tenker meg om, har jeg vel også bytta til Faber aluminium tailpiece og bru med brass sadler. Gjorde ikke ting verre det.

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Som sagt, min personlige mening. Har selvsagt full respekt for de som mener det motsatte. Mick Taylor, Joe Perry, Waddy Wachtel, og mange fler har gjort strålende ting på Les Paul med Bigsby. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Ble, av en eller annen grunn, inspirert til å ta et bilde av mine kjære Gibbos. Det kan ha en sammenheng med at jeg tok fram alle tre bare for å spille litt på dem. :) Mange sier mye og mangt om kvalitetskontroll osv. hos Gibson, men Gibsons har en eller annen form for sjel jeg ikke har funnet i noen annen gitar, og jeg ønsker meg mange fler! :D 

DSC_7022_zpsfuywaso0.jpg

 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.