Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Audun's ting og tang


Audun

Anbefalte innlegg

Mapleflame mod er rustfri stålstuds til brua som er borret og skrudd lenger ned i kroppen enn originalt. Navnet kommer fra en bruker på mylespaul-forumet hvis jeg husker riktig. R8 har ikke antydning til cracks enda, merkelig nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en veldig enkel, grei og billig mod da, og jeg innbiller meg i hvert fall at gitaren får enda litt mer sustain og "trelyd", så sånn sett har det jo hatt noe for seg for min egen del i hvert fall. Det er godt mulig at den største effekten er psykisk. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hengende over skulderen, plugget i et amp?

Dette er er vakkert skue, Audun. Latterlig fett at en såpass ny gitar kan krakelere så mye på så kort tid. Tyder på at lakken på denne gitaren kanskje er mer ren nitro enn på andre CS Gibsons? Trønderklimaet har nok også sitt å si. Vil også tro at gitarene dine befinner seg oftere i bruk utenfor kassen sin enn i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være noe med lakken ja. Mener å ha lest et sted at Gibson blander kokosolje i nitrolakken når de lakkerer burst, for å få en "mykere" lakk. Jeg har som før nevnt også en 2006 R8. Den har ikke så mye som en liten sprekk noe sted annet enn det som er av beltespennemerker på baksiden.

Specialen startet sin tilværelse i Norge på Hedmarken før den havnet her. Der er det jo veldig tørt og kaldt om vinteren. Den kom hit i 2009, og hadde allerede da et par små striper bak brua. Etter det har prosessen gått ganske fort som dere kan se. Klimaet er kanskje en del av forklaringen, men det må være noe med lakken på denne ifht. andre tilsvarende gitarer. Kan ikke huske å ha sett andre juniorer eller specialer heller som er slik, men det skal jeg ikke si at det ikke er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En original '76 Explorer hadde kanskje gjort susen?

Godt mulig! :) Jeg er dog ikke der, foreløpig. Som dere kanskje har sett, har det vært lite gjennomtrekk i gitarparken min de siste åra. De som er her nå, er jeg såpass godt fornøyd med at jeg ikke vel kvitte meg med dem. (Jeg sier selvfølgelig aldri "aldri"!) Det betyr at jeg unngår i det lengste å komme i den situasjon at jeg må selge for å få inn noe annet, så da må man spare for å få råd til noe nytt. Det tar tid, men du verden så gøy det er å kunne cashe ut noe en har drømt om en god stund! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.