Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Audun's ting og tang


Audun

Anbefalte innlegg

Audun, det kan kanskje være verd å se om det dukker opp en Koreaner på bruktmarkedet. Det skjer rett som det er. De to Korina Explorerne jeg solgte for et par måneder siden var begge kick ass og hadde topp båndjobb. Mener jeg solgte for 3k pr stk. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg har lest, er denne serien litt forskjellig fra forrige runde med '58 Korinas. Det har vel kommet fram at der var det Korina veneer i topp og bunn, og mahogny treverk i kropp + lønn i hals. Den jeg nå besitter (2016 mod ltd ed) skal etter sigende ha Korina all over. Dog er det ikke "hel ved" Det ser jeg jo, men vekt og utseende sier meg at det faktisk stemmer. Kommer jeg over en Explorer fra denne serien brukt til bra pris, slår jeg naturligvis til med det samme! ? Men ikke den forrige "'58 Korina Explorer" med hvitt plekterbrett. ?

Ikke det at jeg betviler den forrige serien som bra gitarer, men det er et eller annet med denne som har trigget meg. Og på tross av litt tvilsom båndjobb, er det mye potensiale her. Den forrige serien vet jeg dog ingenting om.

Endret av Audun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, min utgave er laget i Kina, og derfor (?) kanskje litt uryddig båndjobb. Merkelig at ikke kineserne skal kunne lære seg det på lik linje med Koreanerne, men det er så. Skulle tro Epiphone burde være høyst opptatt av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen flere bilder av detaljer.

Etter det jeg kan se, er 3 stykker limt sammen i kropp

DSC_7112_zpstdkl6hey.jpg

Halsfestet. Har også flyttet reimknotten siden original plassering var bortimot idiotisk

DSC_7116_zpsvk7kbmgh.jpg

Headstock. Brukt litt lim der også

DSC_7120_zpszesdyudv.jpg

Bak. Fińer her som foran, men det er i hvert fall pent å se på.

DSC_7119_zpsmaxindwp.jpg

Alt i alt ingen Gibson CS dette, men håndtverket virker bra bortsett fra nevnte båndarbeid der det enten har skjedd en glipp i kvalitetskontrollen, eller det har skjedd ting mellom den forlot fabrikken og til den havnet her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 3/3/2017 at 9.35, Audun skrev:

Ja, min utgave er laget i Kina, og derfor (?) kanskje litt uryddig båndjobb. Merkelig at ikke kineserne skal kunne lære seg det på lik linje med Koreanerne, men det er så. Skulle tro Epiphone burde være høyst opptatt av det.

Jeg har to kinesere med top notch båndjobb, en Squier CV Strat og en Burny LP så de kan det tydeligvis på noen fabrikker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, germaniumkid skrev:

Jeg har to kinesere med top notch båndjobb, en Squier CV Strat og en Burny LP så de kan det tydeligvis på noen fabrikker ;)

Det gjør de nok. Som jeg sier i innlegget over, kan det jo ha skjedd ting etter gitaren forlot fabrikken også. Gripebrett og bånd er helt kurant nå, så alt i alt svarer gitaren greit til forventningene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Var fint lys i kveld, så tok med gitaren utendørs for en liten photoshoot:

DSC_7170_zpsmgvu3li5.jpg

DSC_7161_zpsgwfjgjck.jpg

DSC_7145_zpsu6wcyasq.jpg

Tatt i en vissen hage der altså... ? Jeg digger forresten hagen på denne årstida, da alt ugresset ikke har fått fotfeste enda... :D

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig ikke jeg heller... Men var stor fan av Michael Schenker på '80-tallet, og da jeg første gang så bilder av en '58 Gibson Flying-V, ble jeg rimelig fortjust, så det har liksom ikke helt sluppet taket. Epiphone er en rimelig versjon, men dog. It's got looks... Sort of... :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da var søsteren også ankommet. Som V'en 3 stk. treverk i kropp med finèr topp og bakside. Låter ganske likt med V'en, kanskje en tanke mørkere. Fikk den satt opp og justert før sending, så denne spilte veldig bra slik den kom. Kommer sikkert flere bilder etterhvert.

DSC_7180_zpsxpj2xynz.jpg

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Audun skrev:

Da var søsteren også ankommet. Som V'en 3 stk. treverk i kropp med finèr topp og bakside. Låter ganske likt med V'en, kanskje en tanke mørkere. Fikk den satt opp og justert før sending, så denne spilte veldig bra slik den kom. Kommer sikkert flere bilder etterhvert.

DSC_7180_zpsxpj2xynz.jpg

Hvordan er båndene på denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Slashaxl skrev:

Kult par det der altså, selv om jeg personlig sliter litt med Epi-merket :D 

Må svelge litt ja, men hvis man ser bort fra det, så er det slett ikke ille gitarer dette altså.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.