Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Link din Video!


xshorteyx

Anbefalte innlegg

Tusen takk til alle komplimenter og kommentarer! Det er hjertvarmende! Jeg overlever vinteren på sånn feedback jeg! :)

Wow, impressive Earfalas. Begynner virkelig å respektere deg som musiker etter de kule klippene du har lagt ut. Har du lyst til å utrede litt om improvisasjonen?

Veit ikke hva jeg skal si jeg:) Jeg holder meg stort sett til Am, dorisk, pentaton og bluesskalaen over Am-vampen, for så å gå over til F lydisk, C lydisk og mixolydisk, samt Dmoll, dorisk osv for B-delen. Fokuserte ikke så mye på form og kontur i denne soloen, var mest bare en jam.

Et nytt slag i ansiktet ;)

Skulle ønske jeg hadde tid til å øve... Veldig imponerende E!

Tusen takk! :)

Fantastisk spilling og fantastisk tone! Seriøst, den gitarlyden var "orgasmic"! av mangel på bedre ord :)

Minner veldig om Guthrie Govan, syns jeg. Bare stå på, dette var bra saker!

Gjør meg ingenting å bli sammenlignet med Guthrie! :D Takk for gitarlydkommentaren. Ganske enkelt oppsett egentlig, gitar - amplitube - poweramp - cab.

Einar, jeg får bare mer og mer lyst på deg for hver video du legger ut. :D

..takk! :D

Wow, superbra! Nesten sånn ein får mindreverdighetskompleks her... :blink: Har du teip rundt første band?? :huh:

takk takk!

Det er faktisk en hjemmelaget strengedemper, sydd av meg! fungerer veldig bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger ut cover av Crying skrevet av Joe Satriani!

Veldig fin låt som jeg synes er vanskelig å få til og låte fint. Dette opptaket er før jeg oppdaget Guitar rig 3 så lyden på gitaren er rett fra pc-høytalerne. Peavey Classic'en min er ødelagt for øyeblikket.(har vært det sikkert 3-4 år allerede)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger ut cover av Crying skrevet av Joe Satriani!

Veldig fin låt som jeg synes er vanskelig å få til og låte fint. Dette opptaket er før jeg oppdaget Guitar rig 3 så lyden på gitaren er rett fra pc-høytalerne. Peavey Classic'en min er ødelagt for øyeblikket.(har vært det sikkert 3-4 år allerede)

Bra spilt, liker sounden din! Ytterliggere litt finpussing på vibratoen så er den spot on! :)

Endret av shv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Bb jazz blues improvisation!

Likte den veldig godt jeg. Og sånn utenomm musikken likte jeg fargen på videoen også. Jeg svarer deg på engelsk på youtube fordi da forstår nesten alle meg.Liker ikke det at man svarer på sitt eget språk på videoer.

Hvis jeg skal være litt kritisk så synes jeg det ble litt monotont rytmisk i solo spillet. Jeg er ikke veldig teoretisk av meg så det var bare noe som slo meg at det låt litt likt.Sånn alt sett over ett. Og at kanskje dynamikken i spillet manglet noe. Men det mulig jeg må høre flere ganger på den.Mulig at jeg tar feil der.

Jeg likte soundet på gitaren,likte måten du spilte på og det var en fin avslutning med akkorder til slutt. Alt i alt veldig bra syntes jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk!

Jeg var litt inspirert av måten Scofield holder seg "nede" på når han spiller - så jeg måtte teste det ut litt :)

Prøvde meg på en del 4-takts outside-spilling også, noe som er veldig morro når man holder tempoet nede på denne måten.

Spenningen blir helt sinnsyk! Jeg er 100% enig med deg når det kommer til dynamikken, har stort sett litt problemer med å bygge opp høydepunkter i improviseringen min når jeg benytter meg av backingtracks, da backingene stort sett er veldig lite dynamisk oppbygd.

Skal begynne å lage mine egne backings når jeg får dreisen på trommer og bass etc - men det er veldig vanskelig når det kommer til jazz :)

-Takk for innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som kjenner til death metal-bandet "Atheist", vet dere muligens at det var bassisten som skrev majoriteten av riffene på "Unquestionable Presence" [1991]. Selvsagt forsvinner de gode for tidlig, ettersom han ble utsatt for en "Cliff Burton" under en turné. Skikkelig grensesprengende fyr, og virkelig et tap for musikkhistorien.

For øvrig ei skive jeg anbefaler til gitarister generelt, da Rand Burkey skrev en del flotte soloer. Han er venstrehendt og spiller opp-ned; noe som gjør at han kan bende ganske rent på de lyse tonene. De improviserer aldri under konsertene, men musikken har likevel blitt lablet som "jazzy death metal". Gitarharmoniene kan tidvis minne én om jazzakkorder. Det som gjør musiken til Atheist så spesiell, er deres kreative bruk av skjeve taktarter og uortodokse temposkifter. De spilte heller ikke Unquestionable Presence etter click track, og man kan si at det er dette som gjør musikken så flytende, til tross for de rare rytmene.

Det vil da si at jeg er intensjonelt "utight" når bandet er utigth, ettersom jeg spiller etter opptaket på plata. Fucker også opp litt her og der, hehe. Soloene ble litt for vanskelig for meg, men jeg slet nok som det var for å lære meg riffene. Litt skral lyd, sorry 'bout that!

Enjoy! Sjekk ut Atheist! Ris og brunros mottas med smil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en del av en sang jeg har lagdYouTube - Anthracity-Selfmade song un named. unfinished

HEi alle sammen. Dette er en liten del av en sang jeg har lagd og spilt inn. Spiller gitar by the way. Detta har jeg spilt in hjemme. Er faktisk akkurat ferdig med og spille inn sangen(den ferdige versjonen) . Hos noen mere pro da!!!!!! og det blir veldig bra. Skal legge den ut når den er helt ferdig. er jo masse mixing igjen og litt forskjellig.

Benytter denne annledningen til og si at jeg leter etter en gitarist til også. funka ikke helt med forrige. Har ca 5-6 sanger jeg driver og jobber med, og veldig mye materiale jeg har lagd(notert) som ligger og venter på at jeg skal bruke det. Veldig in flames, kamelot, orkester ish musikk. mye akustisk. Vil ha en som veit han har mye og tilføye bandet. ingen vitts i og svare hvis du ikke har det. bor på åssiden drammen og har øvingslokale som kan brukes 24\7 når som helst. utrolig bra hvis du liker det jeg har nevnt her. først til mølla for og si det. Blir ikke bedre en detta!!!!! gjerne ring 99365389 21 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.