Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

vanskligste sang


Lejs

Anbefalte innlegg

  • Svar 151
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Alt av SRV. Høres bare ut som en eller annen som prøver å høres ut som SRV.

Kjappe ting er bare vankselig til du får orden på teknikken etter det er det stort sett bare kjedelig.

mhm, ikke sant??

Bullshit min venn, BULLSHIT!! Shawn Lane spiller umulige løp, dvs raske løp, gjerne med stringskipping! Jason sitt sweepestykke. Har sett mange forsøk på serrana, men ingen greier den 100% (samme tempo og presisjon).

Haha, det kan gå tiår før noen i det hele tatt greier og touche greiene til Shawn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er du som prater bullshit vennen ellers har du bare ikke øvd nok desverre men det får være ditt problem.

Ikke det at jeg vil jeg anbefale deg å bruke så jævlig mye tid på det for å høre på en som prøver å høres ut som Shawn Lane er også omtrent like dørgenes kjedelig som å høre på en som prøver å høres ut som SRV.

Er også litt usikker på om Mr Lane har satt så veldig store spor etter seg i musikkhistorien så tror du er heldig om du finner noen som overhode vet hvem han er noen tiår..................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke det at jeg vil jeg anbefale deg å bruke så jævlig mye tid på det for å høre på en som prøver å høres ut som Shawn Lane er også omtrent like dørgenes kjedelig som å høre på en som prøver å høres ut som SRV.

Huh? Når man har fått tilnavn à la Lille Stevie eller Shawn-junior (avhengig av musikk-preferansene selvsagt) - DA har man lykkes som musiker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også litt usikker på om Mr Lane har satt så veldig store spor etter seg i musikkhistorien så tror du er heldig om du finner noen som overhode vet hvem han er noen tiår..................

I motsetning til mer kjente artister som Britney Spears.

Desverre..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke det at jeg vil jeg anbefale deg å bruke så jævlig mye tid på det for å høre på en som prøver å høres ut som Shawn Lane er også omtrent like dørgenes kjedelig som å høre på en som prøver å høres ut som SRV.

Tull. Joe Chawki har greid å blande inn Lanes stil med sin egen, og resultatet er ekstremt bra. Grunner til at så få har greid å imitere Lane er ganske enkelt det at det er så vanskelig. Dessuten hadde han en mye mer unik stil enn Vaughan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teknikk er bare et verktøy for musikk. Vanskelig teknikk er en ting, vanskelig teknikk er noe anna. Jeg er fullstendig enig med Gluke, uten at det på noen som helst betyr at teknikk som i tempo ikke er vanskelig. Men det er ekstremt mye mer givende når man føler at selve musikken som kunst, som en estetisk utrykksform lykkes, en det å gjøre mest mulig på kortest mulig tid.

Å spille veldig veldig fort er svært vanskelig! Men på min prioriteringsliste over vanskelige ting så kommer den ganske langt ned.

Eller skivebommer jo Fusion totalt på hva Gluke egentlig sier... Gluke påstår jo alldeles ikke at tempo ikke er vanskelig! Bare at det er mindre givende fordi, (som jeg ikke kan se hvordan er noe annet en totalt objektivt!) det er underordnet (med veldig viktig) verktøy som skal være med på å skape det som faktisk er kunst! Og da som en estetisk uttrykksform (kulturell). Dersom det å spille fort på gitar i seg selv er musikk, og følgelig kunst, så vil alle disipliner hvor rent instrumentelle ferdigheter utøves være kunst, og det er det faktisk ikke.

Nå er det ikke dermed sagt at de som mener teknisk vanskelig stykker er vanskelige "tar feil", men at det er mer diffuse ting som er langt vanskeligere, og som vil være mer givende å føle at man behersker (i stadig større grad). Høres rimelig ut for meg.

EDIT: Shawn Lane er kjent blant en viss type gitarister. Ikke-musikere som har hørt om han har garantert det gjennom en venn som spiller gitar.

Endret av Terrafanatica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.