Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

vanskligste sang


Lejs

Anbefalte innlegg

  • Svar 151
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Air av Jason Becker.

Det er en akustisk del før selve hoveddelen. Hele sangen er spilt med clean lyd og det er masse trioler inne i umulige arpegioer osv, ganske vanskelig. Den akustiske delen før der igjen er ganske teknisk vanskelig og få til, makan til fingerspill..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Air av Jason Becker.

Det er en akustisk del før selve hoveddelen. Hele sangen er spilt med clean lyd og det er masse trioler inne i umulige arpegioer osv, ganske vanskelig. Den akustiske delen før der igjen er ganske teknisk vanskelig og få til, makan til fingerspill..

alt av becker er så å si vanselig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdsworths mer avanserte greier er på grensen til det umulige, både improvisatorisk og teknisk.

ble overrasket av han!! hadde bare hørt metalfatigue, men så en video av han her om dagen..... fytti grisen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskeligste å få til ordentlig? Det spørs hvor høyt krav en stiller til seg selv for hva en akseptabel gjennomføring av låta er. Jeg spiller for det meste ikke-shred musikk, og jeg er ikke på det nivået hvor jeg kan gå inn i studio og spille inn gitarsporet til en sang på første take. Er høye krav til blant annet timing for å kunne spille på en kommersiell poplåt.

Alt er vanskelig. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shawn Lane og de tilsynelatende umulige løpene hans, Jason med sin sinnsyke sweepesang Serrana, gjerne framført på 170 bpm, Holdsworth og de umulige akkordrekkene og legatogreiene hans, George Bellas med sin sweeping og Malmsteen, kanskje verdens beste til og spille og slenge gitaren rundt (g3 i denver)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt man kan er lett, og motsatt.

Jeg er ikke spesiellt teknisk god på gitar og sliter med å spille det meste. Spiller egentlig veldig lite cover, noe som er utrolig dumt.

Men selvom noe er avansert vil ikke det si at det er vanskligere enn en "enklere" poplåt. Jeg har sett mange "shredder" som spiller som bare det, men mangler helt flyt, rytme og timing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskeligste å få til ordentlig? Det spørs hvor høyt krav en stiller til seg selv for hva en akseptabel gjennomføring av låta er.

helt enig.

Hvis jeg skal drite i å spille rent så er vel airborne av george bellas (sweepedelen) eller eugene's trickbag av Vai noe av det vanskeligste jeg kan, mulig den raske metropolis soloen til dream theater, men den spiller jeg bare med legato, så det teller vel ikke helt som at jeg "kan" den (+ at jeg spiller den dårlig :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.