Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

hvorfor er det så mange som hater marshall her?


Jonathan

Anbefalte innlegg

  • Svar 100
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Marshall låter knall.

Det som kan være et problem er at det er så mange som bruker marshall-sounden. Hvis man er ute etter litt særpreg er marshall som regel ikke øverst på lista når man skal kjøpe amp. Men for de som tenker slikt: tenk også på den skogen som finnes der ute av kule stombokser! En bra EQ kan gjøre mye vilt med lyden din!

Men det finnes mange spennende alternativ til marshall!

Nå skjønner jeg ikke helt hva du mener. Marshallsounden, som du kaller det, er vel mye, for ikke å si hele årsaken til at man kjøper Marshall?

Men jeg er enig i at en god EQ kan gjøre mye bra for lyden din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda! Det er såklart derfor man kjøper Marshall! Men konsekvensen av det er jo at "alle andre" har Marshall og da kan det igjen bli litt kjedelig om du skjønner! Jeg har selv eid og brukt marshall røramper mye og liker de svært godt, men jeg har ofte valgt de bort og dratt fram en Laney VC30 som har en anna karakter og låter like bra, rett og slett fordi man har hørt Marshall-sounden så mye fra før av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pøh, min JCM2000TSL122 takler jazz alldeles utmerket,og det er min store glede å gjøre dere alle klar over at når man trykker inn midboost-knappen på cleankanalen, så er man i jazzland umiddelbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marshall låter for meg veldig kjedelig ..

Er ikke bra what so ever .. Men 800 skal visst være helt ok , har ikke testa akkurat den .. Men det låter generelt ganske ræv...

(btw , toppene som johnson bruker , de skal faktisk ha litt skryt)

Nilsefix

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ser på et konsertopptak av store bandartister, hvilke forsterkere brukes da? Jo, Marshall! Det ER en grunn til det!!

For eksempel fordi de blir sponset. Mange store band/artister som bruker andre ting også (Soldano, Rivera, Top Hat, Matchless, Budda, Bad Cat, CAE/CAA, Egnater, Engl, Diezel, Naylor, /13, Guytron, eller amper modifisert/bygget av en eller annen guru (og sikkert mange jeg ikke har nevnt)).

Ehh... bare for å si det.. Bad Cat er Matchless...

Edit: nettrom fikset siteringen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.