Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

hvorfor er det så mange som hater marshall her?


Jonathan

Anbefalte innlegg

Marshall er best mens Peavey suger nå jævli,., paplyd i elementene....DRITTT

vel. Om marshall er best eller ikke er vel en smaksak, men regner med du går utifra peavy rage 158 eller noe slikt. de dyrere modellene er ypperlige til sitt bruk

DU!!!!

Ta deg en tur til Tre45 og spør Geir Falck hva han menner om Peavey....

Marshall er heller ikke best, men det er bra, mye bedre enn den store dritten Peavey

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 100
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ville bare si at veldig mange av Marshalltoppene dere har sett på 70 og 80tallet var modda av drevne karer med loddebolter... Liker rørtoppene til Marshall jeg, og man kan finne helt greie førstegangsamper fra samme produsent. Selv er jeg fornøyd med denne (som jeg har sett noen av dere har kommentert i denne tråden), som i bunn og grunn er en kraftig modda Marshall (dvs. den er basert på en Marshall, eller en "britisk" amp, og gjort, etter min mening, bedre):

hk1.jpg

Hughes & Kettner DuoTone 100w rørtopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ozz:  

Funky!  :D har ikke vært borti en slik selv.. hvor mye måtte du ut med for den ?

14.000, fikk en god pris for å si det slik (DEMO modell...). De ligger på 20.000 nypris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marshall er best mens Peavey suger nå jævli,., paplyd i elementene....DRITTT

vel. Om marshall er best eller ikke er vel en smaksak, men regner med du går utifra peavy rage 158 eller noe slikt. de dyrere modellene er ypperlige til sitt bruk

DU!!!!

Ta deg en tur til Tre45 og spør Geir Falck hva han menner om Peavey....

Marshall er heller ikke best, men det er bra, mye bedre enn den store dritten Peavey

Heh, så Falck's ord er lov..? ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vært innom tre45 ganske mye... er nok ikke helt enig med han... greit nok at han har peil.. men men... og jeg lurer nok på om det ligger litt promotering(av merkene de fører) bak ordene hans... f.eks promoterer han rivera noe hensynsløst... og han har jo litt av hvert å si om kabinettene til marshall etc... menmen... noe har han rett på.. noe synes jeg er mer "ymse"...

uansett... flesteparten ville ikke ha visst om det var en peavey XXX, 5150x eller en Marshall JCM800/900/2000 eller en engl.. om de kun hørte på lyden... er så mye annet som spiller inn på gitarlyden... kabler, rom i kabinettet(og størrelse), åpen, halvåpen, 3/4 åpent, elementene, hvilke rør du bruker, hva slags effekter du bruker, hvordan du bruker effektene, hva slags pickuper, flytende/fast bridge, treverk og tykkelse på gitaren(og det sier jeg som spiller på en ibanez s1540.. hehe..).. jajaja... mye mye mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt dette kommer jo ned til personlige preferanser. Jeg liker rør-Marshall, det er ingen hemmelighet. Jeg er strålende fornøyd med min TSL122, bortsett fra at jeg skulle hatt enda en kanal til, som var lik cleancanalen, med bare litt mer vreng. Men hva har man TS-10 til?

Uansett, jeg har vært borti mange amper og mye rart, men noe av det tøffeste jeg har hørt er en Rg550 med EMG-81 inn i en preamp som jeg ikke for bare livet klarer å komme på hva heter nå...den kunne også brukes til bass...hvafaenvardetnå,argh, der forsvant jo halve meningen med posten, uansett, etter det kom et Marshall 5050 sluttrinn, og til sist et Rivera 4*12 kabinett. Da snakker vi tung,tung lyd. Og veldig mye av den også.

Noe av det peneste jeg har hørt er min egen mexFender inn i min forrige amp, som var en Marshall DSL100 med 4*12. Da var det svært høy Hendrix-faktor på scena,med lighterbensin, tilløp til storbrann, gråt og tenners gnissel(mot gitarstrengene), i det hele tatt,alldeles herlig.

Det beste jeg har hørt må være min egen Maverick F-1 direkte inn i min egen TSL122, på volum over 4. Et extensionkabinett på der, og jeg er i himmelen,for min del kan det ikke bli bedre.

For dere andre er det jo slett ikke sikkert at noen av disse høres bra ut i det hele tatt, men det driter JEG i, for jeg trives, og det burde folk forstå når de er på jakt etter godlyden, eller disser andre som mener de har funnet den. For å skrive så ungdommen forstår: Det handler om å gjøre sin egen greie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.