Web Analytics
Gå til innhold

Sandman

Medlem
  • Innholdsteller

    716
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutral

Om Sandman

  • Rang
    Gitarrocker

Profile Information

  • Bosted
    Nordreisa,NordTroms,NordNorge
  1. Se her var vi igang med hva er best-leken igjen. Det finnes ikke noe best, og før du spenner 24tusen på en gitar, så bør du vite hva du gjør. Jeg har en LesPaul Standard, og for meg er det den ypperste gitaren i verden, jeg begynner å bli ordentli kjent med den og den låter faen så fett på alt jeg plugger den inn i, ihvertfall funker den utmerket til enkel type boogierock\tungblues som jeg spiller, men kan tenke meg at det ikke er noe særlig å bruke hvis du er en jævla sportsgitarist a la vai\petrucci og de folka der, smak&behag er viktig, men nok en gang; det viktigste er deg selv. Har du 24 laken tilovers, så kan jeg ikke si annet enn at LP Standard mest sannsynlig ikke er verdt det i ren pengeverdi, du får sikkert andre gitarer som er bedre limt sammen av en eller annen tulling med et rart navn(Suhr?Hvem faen vil ha en gitar som høres ut som om den er laget på Svenske Sildefabrikken?) som har bygd seg opp et rykte ved hjelp av kjente og dyktige gitarister, helt sikkert, men for meg er det ikke noe som kan sammenlignes med min kjære Paula, jeg elsker lyden,utseendet, lukten, følelsen, minnene og hele jævla greia med en LP Standard, og da driter jeg i om folk mener den er overpriset og du får bedre gitarer for halve prisen; kjøp den andre gitaren da, og hold kjeft. Så er du som meg, så finnes det ikke noe bedre enn en LP standard til 24000 skinnende blanke kroner.
  2. JCM2000DSL= Kanonamp, to kanaler, to modes på hver kanal, cleankanalen på mode 2 er hysterisk bra, vrengkanalen på mode 1 er også beintøff, hvis du er ute etter fenderclean, så er ikke denne ampen noe for deg. Jeg hadde en DSL 100w topp med 4*12 kab i noen år, og var fornøyd med alt, bortsett fra vekten...så da kjøpte jeg en JCM2000TSL122, 100watts combo med tre kanaler, i motsetning til DSL'n tror jeg denne har noen transistorer noen steder, uten at jeg egentlig helt vet hva det betyr, mener bare å ha hørt noe om det en plass, drit i det, cleankanalen er ikke så tøff som på DSL'n, crunchkanalen er det beste jeg har hørt, leadkanalen er ikke langt etter, men kan bli litt grøtete, kanskje det hadde blitt bedre med flere høyttalere, ihvertfall, den spiller høyt nok om du vil og har også en innebygd powerbrake-feature som er bare tull, men det beste er at det er separat EQ for hver kanal. Det er også to effektsløyfer for den som har bruk for sånt. Har også spilt en del på JCM900, det var en amp jeg ikke likte noe særlig, clean låt den død og kjedelig, og vrengkanalen hørtes ut som en dårlig fuzzboks, JCM800 derimot låter fett, bruker en 1*12 combo nå, og den spiller jævlig tøft, men tror du kan få problemer med å få en 100watts topp med 4*12 til å høres like fet ut uten å måtte investere i hørselvern til deg og dine naboer. Når det gjelder rør vs transistor\diode eller hva faen, det er klart det er noe med rør som høres annerledes ut en transistorer\dioder, men det betyr ikke at ikke sistnevnte kan låte bra! Og som jeg sa i forrige post, det er til syvende og sist deg selv det kommer an på, ikke hverken amp eller gitar. Og som et lite tips mot slutten, det mange gjør "feil" når de skrur lyd på ampen sin er at de kveler midttonen og brenner ivei med altfor mye vreng, resultatet blir møkk. Prøv med dobbelt så mye mid du vanligvis bruker, halvparten så mye gain og litt mer volum, så skal du se at ting ordner seg:) Lykke til!
  3. ¨Faens mas det skal være om dette bestandig. En ting som ihvertfall er sikkkert er at Drit inn=drit ut. En amp til 50.000 kan ikke redde en fyr som ikke vet hva han gjør. Jeg kom over en gammel marshall transistoramp fra 80-tallet på et øvingsrom for litt siden, og etter 5 minutter med tweaking på den så hadde jeg så tøff lyd at det ikke er en kjeft på dette forumet som hadde mistenkt det for å være hva man vanligvis kaller en møkkaforsterker. Søken etter den gode lyden bør ikke begynne hverken i forsterker eller gitar, men i seg selv.
  4. da er det jo ingen mening overhodet i å kjøpe en trekanals amp, og du vil kanskje heller koble deg rett in i return på effektsløyfen. Da vil jeg heller anbefale deg en JCM800(med effektsløyfe) eller en VoxAC3, eller noe sånt.
  5. Det er ingen forsterker til bruk på gutterommet nei; du kan selvsagt gjøre det, men "rørlyden" forsvinner på en måte da. det som er genialt er at du kan tappe signalet fra ampen til f.eks PC eller headset, og mute lyden på selve ampen, slik at du kan spille så høyt du vil i ditt eget headset.
  6. No hadde du flaks, eg har eid en DSL100 og eie no en TSL100. De tre største forskjellan e: 1. TSL har 3 kanala, DSL har 2 2. TSL har separate EQ's for hver kanal, DSL dele en EQ 3. TSL har såkalt interaktiv EQ, kor de forskjellige potmetran påvirke hverandre, og EG-deln sitt FØR preampen, i motsetning til DSL som har en passiv EQ som sitt ETTER preampen. Eller va det omvendt? Uansett, her e ka eg syns om ampan: DSL har den beste cleanlyden eg har hørt fra noen marshall. Nån vil kanskje si at det ikke sir så veldig mye, men eg syns no den va veldig bra,i begge "modes". Crunchkanalen e fantastisk, i "Lead1-mode". Lead 2 e litt for...sølat. Alt i alt, kanonamp, det va tre grunna til at eg solgte den; nemlig at en topp+4*12 kabinett e TUNGT å ta med seg, og tar MYE plass, eg ville ha 3 kanala, og så fikk eg nesten like mye for stacket som eg ga for det. At begge kanalan delte EQ kunne også være et irritasjonsmoment. Over til TSL, så e ikke den cleankanalen så bra som DSL sin, rett og slett. Crunchkanalen e beinbra, og leadkanalen blir eg mer og mer glad i, selv om den også e en smule sølat hvis man overdriv gainbruken. 3 kanala, 3 EQ's, kanoncrunch, alt i en 2*12 combo som spille fletta av det meste= kjempekjøp, spør du meg. Treng du bare to kanala, hadde eg ikke nølt me å kjøpe en DSL, riktignok.
  7. senebetennelse e ikke særli kult, den saken e klar. og angus har gitaren rimelig høyt oppe...men han e også den eneste gitaristen eg vet om som spring og hold så mye helvete at han må få surstofftilførsel på scena omtrent hver eneste gang, så han e unnskyldt:) og å komme me den anti-turbonegerpowerchordbedreviterteknisk geni-attituden som aiwass fremvise her e jo greit, kan ikke si noe anna, men det va no kanskje litt vel generaliseranes? eg foreksempel spille nokså avansert poprock ispedd litt snill jazz og funk for tia, og gitaren e godt under beltestedet likevel. men når alt kommer til alt e det selvfølgelig ikke gitarens plassering på kroppen som betyr noe,hovedsaken e jo at man klare å produsere noe bra. alt det her forandre likevel ikke det faktum at i det minste i mine øya e det rent visuelt mye tøffere å ha gitaren lavt enn høyt, med mindre man e like gal som angus young. og eg forbeholde meg retten til å kalle hvemsomhelst homo nårsomhelst om det skulle ramle meg inn. bare å begynne å moderere her, det e jo jobben din. KTHXBYE
  8. Du! og min tjære knut, skal man overbevise folket om at man e verdens tøffeste band, så nøtte det ikke å stå me gitaren godt oppunder haka. men for dokker sportsgitarista e det vel kanskje ikke sånn...?
  9. Tull. Jeg har 81 i bridge og 85 i neck, og det er da sandelig en rocknrollkombinasjon uten sidestykke,uten volumforskjell. 81 leverer ikke særlig pene cleanlyder, riktignok.
  10. Ja nei, mulig eg tar litt av i blant, men det forekommer meg at man prøve å skremme folk til å respektere noen regla som i utgangspunktet e en smule, ja ka ska eg si, overdrevne? For meg virke ikke det så veldig positivt. På den andre siden e det jo bra at det fins folk her som bryr seg, og som vil ha et oppegåanes forum. Men det trur eg ikke man får når man effektivt kvele enhver form for spontanitet og kreativitet...men det e kanskje sånn man blir når man lære seg note...?
  11. Du har så rett, så rett, det e vel stort sett grunnen til at ikke eg har vært her på månedsvis...eg har en mistanke om at en del folk her hverken har vært ute en vinternatt før, langt mindre e dem oppvokst på tørrfesk, og nån har kanskje vokst for fort...? Men før eg no sklir helt ut igjen vil eg si meg enig i at all den her stenginga av tråa og modereringe ikke nødvendigvis føre til et mer seriøst og saklig forum, i utgangspunktet burde enhver som kødde me andre sin ytringsfrihet bures inne på fostervann og morkake, eller sendes nordover på interneringsleir, det e, for å bruke et godt nordnorsk uttrykk, HAULAUST å holde på sånn, MEN, selvfølgelig e det jo også sånn at det finnes en del menneska som av hensyn til dems eget ve og vel bør ledes i riktig retning, og kanskje også modereres en smule. eg har vanskelig for å se for meg at ke2 e en av dem, uansett kor store bilda han no måtte velge å benytte seg av. Om kun kort tid vil det nemlig bli sånn at det bare e moderatoran som sitt igjen og moderere hverandre. Men det e kanskje eneste måten å lære på?Det e faktisk ikke snakk om noe anna enn å respektere mangfoldet blant menneska, burde ikke være så jævlig vanskelig egentlig. Men tilbake til sansampen; marvelløs boks det der! Kabinettet også, for den del...men fortsatt like tungt å bære:) Ellers kan du regne me å høre meg på en plate i løpet av det neste året...men mer sir eg ikke foreløpig!
  12. Nais rigg som alltid:) huske du hadde rivera 4*12 i gamle daga; hadde du sansampen da også?
  13. Hva gjør det at publikum hører både PA og amp?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.