Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

hvorfor er det så mange som hater marshall her?


Jonathan

Anbefalte innlegg

  • Svar 100
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 1 month later...

Jeg har prøvd en brukbar CAE-amp :lol:

Nei, altså, Marshall er veldig mainstream, laget for de store markedene. Du finner få veldig dyre Marshall.-amper (sett i forhold til Dumble-amper til 90.000,-) De funker til mye rart, men det er ofte folk som ønsker litt mer enn bare den lyden alle andre har. Så de går til Soldano, CAE, Mesa, Matchless osv. Jeg hater ikke Marshall, men jeg har hørt mange amper som er bedre og også billigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hvem hater vel Marshall? Det er jo det ultimate Rocke, Blues metall(les gitar) riggen.

Grunnen er nok :

- De har spillt på en krøppling av noe jallamekk valvestate/transistor amper som får peavey til å høres ut som Jan Verner! (personlig anser jeg ikke tranistorampene til marshall som "Marshall amper") (AVT serien er vel kanskje grei nok)

- Eller som de fleste, en marshall er temmelig ubruklig på lave nivårer, de må crankes for fullt(i allefall ganske høyt) for å få ut tonen (som alle andre røramper)

Jeg skjønner at det virker litt frustrerende, men tweaking er jo halve morroa, (såfremst du får godlyden(bedre lyd i allefall) til slutt)

En marshall rig ser kanskje enkel ut, men er dermed ikke sagt enkel å få godlyden med en gang, kanskje for folk som liker å fikle litt. Men når 4x12 kassa øser ut rocke toner, så er det ingen ting som slår marshall. (dette er i såfall marshall lignende amper)

Ikke noe å ha i stua kanskje, selvom jeg har det.

Ta fatt i en attenauter (Marshall Powerbreak, THD Hot Plate, eller Weber Mass etc) og du er kvitt noe av lydtrykk-problemet.

Bytt ut de forpulte møkka røra som marshall sender med som standard, og få rett bias.

Hvis du vil gå den enkle veien, kjør dassevis av rackpreamper og poweramper til hvert rom i huset ditt, studioet, whatever, og kos deg.

(For det blir jo ikke mindre tweaking.. nei(ironisk tone fall))

Eller pløgg deg i en Line 6 GuitarPort.

og..

Stem den møkka gitarn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Har prøvd mange comboer av Hughes & Kettner.. Må si det er den råtneste lyden jeg har hvert borti.. Men dette var jo Comboene.. Håper og tror at stackene låter mye bedre!

vil si du har litt lite lyd-credability .. du spiller på en marshall modefour med ekkel lyd på seg i tillegg... så ikke hør på complex ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa hvem??? POD-eksperten :lol:

Neida, folk mener forskjellige ting, og i denne sammenheng henger jeg på Complex, etter som du sier at det er slik, i stedet forr å faktisk legge til at det er DIN og ikke alle andres mening...

Hugnes Warp 7 lyder jo greit nok, satt og testan med den røde Ibanez'en en eller annen fikk nå nylig, lød greit nok, veldig brutal vreng vil jeg si, men litt trans lød det, men det var langt over all Marshall trans iallefall. Men det slår lite av det som er å finne av rør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.