Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

hvorfor er det så mange som hater marshall her?


Jonathan

Anbefalte innlegg

  • Svar 100
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vel... det å hate marshall er jo å overdrive en smule, men jeg synes ikke de har noe lyd som passer meg. Synes vrengen er for slakk, hvertfall for dø-metall. Selvsagt, med noen bokser o.l funker de vel...

Ang. Hughes & Kettner; har selv triampen, den er aldeles genial! Jekyll kanalen på Jekyll & Hyde på nesten halv vreng, og så kanal 3B (den sinteste) på full gain... sinnsykt rått/fett/fyldig og alt som hører med! Litt jordstøy, men håper EMG81 tar knekken på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde en Marshall MG50-etellerannet her om dagen, og jeg må si at cleanlyden imponerte meg veldig, ampen kostet ikke mer enn 5-6000, og clean fikset den fint. Vrenglyden gidder jeg ikke snakke om, som hos alle andre transeamper jeg har spilt på var det bare vas, men cleanlyden hadde nesten noe JazzChorusish over seg. Billig Marshall er ikke bare dritt.

Når det gjelder de litt dyrere ampene til Marshall, så tror jeg ikke man finner en trekanals amp til samme pris eller mindre som låter like bra som TSL-serien til Marshall,helt ærlig talt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller kjøpt en Marshall transistoramp til ca 3500 enn en tilsvarende Peavey. Samtlige rimelige transistorpeavey'er jeg har prøvd har gitt meg feedback selv ved lavt volum, en peavey gav til og med feedback fra en gitar som IKKE var tilkoplet den ampen jeg var tilkoplet.

Selv har jeg en Valvestate 30w, den gir OK vrenglyd, men cleanlyden er dårlig... ikke særlig god simulering av rørforsterker, slik marshall skryter av at Valvestate skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.