Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Beste gitarist


Thomas

Anbefalte innlegg

til "isbach":

- faren til john williams var musiker, han lærte han å spille gitar når jonh var 4 år.

- han lærte seg avanserte stykker når han var 7 år.

- han fikk ANDRES SEGOVIA som lærer når han var 11.

- nå regnes han som gitarens vidunderbarn.

forresten: "de som sier noe annet har ikke peiling!" var jo ikke ment så veldig slemt.

jeg kan ikke noe for det, men jeg syntes john williams er best. (da snakker jeg ikke om gitarist, ikke musikk)

min mening om han: "han har en direkte og kraftfull spillestil, kombinert med en imponerende hurtighet og sikkerhet." et godt eksempel på dette er "el colibri" av "julio sagreras"!! B)

har også hørt om rimelig mange andre klassiske gitarister, noen av dem spiller mye mer stilig og penere enn john williams, men jeg syntes han er best. særlig på spansk romantisk musikk. eks. tango og sevilla av isak albenis, transkribert av segovia.

spør du meg, må du lete til du blir grå i skjegget før du finner en som er bedre.

nb! vi snakker ikke om beste musikk, men beste gitatist!

noe som det ikke virker som du har skjønt!!!

lyst på mer fakta eller? :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som gjør at de kjente gitaristen kan ha raske soloer er jo bare lagato/pulloff.

Her er du helt på bærtur.

Ellers finnes det nok av andre kompetente klassiske gitarister. Noensinne hørt om Julian Bream? Elliot Fisk?

Vær så snill, ikke dum deg ut mer enn du allerede har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nb! vi snakker ikke om beste musikk, men beste gitatist!

noe som det ikke virker som du har skjønt!!!

om en gitarist lager brae ting har like mye å si om han er god som teknikken da....er jo en grunn til at hendrix er nominert.

syns egentlig lista bør deles i forskjellige kategorier, mest allsidige gitarist (syns jeg) er Steve Morse, både teknikkmessig og musikalsk. så jeg stemmer Morse :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om en gitarist lager brae ting har like mye å si om han er god som teknikken da....er jo en grunn til at hendrix er nominert.

Låtskriving/komposisjon er noe helt annet enn instrumental ferdighet--å skrive fengende låter gjør deg ikke til en god gitarist. Hva Hendrix angår... ja, han er en legende, men som gitarist blir det for dumt å sammenlikne ham med virkelige virtuoser som Pat Martino, John McLaughlin, Allan Holdsworth, etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å skrive bra låter er da en like viktig del av det og være en bra gitarist som tekniske ferdigheter.

en som er jævlig flink teknisk men aldri klarer og skrive noe bra, er da ikke vært noe særlig som gitarist er han vel?

Men selvsakt låtskriving er avhengig av tekniken, for det er ikke mye vits og skrive bra låter men aldri klare å spille dem skikkelig selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å skrive bra låter er da en like viktig del av det og være en bra gitarist som tekniske ferdigheter.

en som er jævlig flink teknisk men aldri klarer og skrive noe bra, er da ikke vært noe særlig som gitarist er han vel?

Men selvsakt låtskriving er avhengig av tekniken, for det er ikke mye vits og skrive bra låter men aldri klare å spille dem skikkelig selv.

Nei...

Det finnes klassiske musikere i verdenseliten som aldri har skrevet en eneste original note. Kaller vi dem dårlige musikere av den grunn? Neppe.

En er en god gitarist når en er god til å spille gitar; en er en god låtskriver når en skriver bra låter: To vidt forskjellige begreper, dette her...

Endret av aiwass
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.