Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor lenge spiller dere om dagen?


Kian

Anbefalte innlegg

  • Svar 165
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vel, for et par år siden spilte jeg som en gal, mens nå blir det gjerne rundt 2-3 timer med øving i gjennomsnitt per dag, skolen tar mye tid. Ellers så går jeg nesten rundt med gitaren hele tiden, og hvis jeg spiller noe jeg ikke får til, så sitter jeg meg ned og øver til det sitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg øver ikke noe spesielt på ting...jeg bare spiller, skriver låter, spiller på låter jar har laget osv... blir jo noen timer når jeg øver med bandet, og kanskje 1-2 timer tilsammen om dagen ellers. blir gjerne litt lite når jeg har mye skole o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

euph> haha...så du går rundt og bedriver dagligdagsheter med venstre hånd, selv om du er høyrehendt !? Muligens ikke så dum ide da...

En ting jeg har funnet ut er at om man tar pushups / trener armene litt hver dag, så vil man få større utholdenhet på gitaren når man står og spiller. Jeg får ihvertfall det...

Ellers øver jeg ikke så mye. Men definer øving da.. sitte å øve kun på tekniske øvelser, eller øve på å spille låter ? Selv foretrekker jeg det siste. Føler jeg får mere lønn for strevet hvis jeg øver inn en teknisk ting som er til bruk i en låt. Merker for eksempel at siden jeg begynte å øve på noen liquid tension låter, så spiller jeg ubevisst raskere og flere kromatiske løp når jeg improviserer til div backing tracks. Og etter at jeg øvde inn den tappe greia på juice(vai), så sniker det seg inn en del tapping under improvisering....

Øver/spiller aldrig regelmessig. Hadde en periode hvor jeg ØVDE minst en time fast hver dag, på tekniske øvelser, og da merket jeg fremgang. Men det var jo såklart kjedelig hehe... så det ble slutt på det. Nå kan det gå flere dager mellom hver gang jeg plukker opp gitaren, men når jeg først spiller, så er det ofte mellom 2-3 timer. Ville nok vært annerledes hvis jeg var i et band og hadde et fastsatt mål og mening med spillinga. Nå er det mest for morro skyld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiller mellom ikke noe og halve dagen, alt ettersom hvordan det er med skole, jobb og diverse. Blir som regel 2-3 timer når jeg først spiller. Søndager hvor jeg slækkern hjemme så blir det som regel vesentlig mye gitarspilling.

Problemet mitt er at jeg aldri øver. Bare sitter å riffer. Det skal det bli noe mer øving fremover har jeg funnet ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spilling er vel egentlig å bruke det man har øvd inn. Å bli enda sikrere på det man kan.. Øving er å øve inn nye ting man kan bruke i spillinga. Man trenger en kombinasjon ihvertfall! Øver en god del hver dag, blir som regel minst en time effektiv øving på ukedager. I helger varierer det fra veldig mye, til veldig lite, utifra hva som skjedde kvelden før. Øve fyllsjuk går ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Øve fyllsjuk går ikke!

Nei fy fader. Blir til at du sitter å henger med huet og glaner på om gainen står op 0 eller 10. Jeg pleier så vidt å orke å bevege fingrene over gripebrettet. Blir sittende å lage lyder eller tromme på gitaren. Snålt ass!

Men må si at selvom jeg ikke kan noen låter eller har øvd inn noen spesielle teknikker, har jeg mye bedre feeling, kontroll, teknikk enn det jeg hadde for noen måneder siden.

Kurven kunne vært noe brattere, men da hadde vel karakterkurven vært negativ :/

Døget skulle vært 48 timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.