Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøp av forsterker


Martin

Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nettrom angående spider'en - har hørt du er veldig kresen på lyd.. Hehe ;) Prøvde en Spider 212 i USA' date=' syns faen meg jeg fikk skikkelig digg lyd jeg, uten å skru opp volumet no særlig! (mulig dette er fordi det er transistor :P )[/quote']

Jeg antar det er to grunner til at du er fornøyd men jeg ikke er det: Det ene er at dine preferanser for god lyd er forskjellig fra mine, det andre er at du justerer ampen annerledes i jakt på metall-vreng enn det jeg gjør. I og med at jeg ikke er en metall-gitarist kommer det også en klype salt med mine synspunkter.

Til syvende og sist er det med dette amp-valget som med alt annet, om du syns det låter bra er alt vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettrom angående spider'en - har hørt du er veldig kresen på lyd.. Hehe ;) Prøvde en Spider 212 i USA, syns faen meg jeg fikk skikkelig digg lyd jeg, uten å skru opp volumet no særlig! (mulig dette er fordi det er transistor :P )

Jeg antar det er to grunner til at du er fornøyd men jeg ikke er det: Det ene er at dine preferanser for god lyd er forskjellig fra mine, det andre er at du justerer ampen annerledes i jakt på metall-vreng enn det jeg gjør. I og med at jeg ikke er en metall-gitarist kommer det også en klype salt med mine synspunkter.

Til syvende og sist er det med dette amp-valget som med alt annet, om du syns det låter bra er alt vel.

Hehe.. Joa, mente det ikke som at det var noe negativt i at du var kresen på lyd.. Med all respekt, veit at du er en av de på dette forumet som har skikkelig peiling på gear, ser jo det på det synsyke racket ditt.

En annen ting bare så alle vet det.. Jeg spiller ikke _bare_ metal ;)

Takk for hjelpen hittil!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan skru så mye du vil på en Spider eller en POD, og få kjempebra lyder. Spørsmålet er jo om du synes det er viktig å ha en "ok" lyd som kan brukes lett og enkelt til de fleste formål, eller om du vil ha en "fet" lyd som virkelig låter ekstremt bra.

Forsterkermodelleringer (uff langt ord) er jo en veldig enkel og praktisk vei for å få god lyd. Det låter tøft og du får mye for penga.

Hvis du har opplevd hvordan preamprør, poweramprør, transformatorer, høyttalerelementer og treverk i kabinettet til en skikkelig rørforsterker fungerer i et vakkert samspill 8) , vet du at dette er det ultimate innen rockelyd. Problemet er at det 1) koster mye for en skikkelig rørforsterker og 2) er vanskelig og krever mye erfaring å få denne lyden skikkelig ned på tape.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
FAKTISK! Så vil jeg anbefale at du sjekker ut Morgan sin 50 watts combo! Testa den på Follo musikk, og fikk faktisk en positiv overraskelse. EL-34 rør, til en pris av 5000,- Og den hadde mye vreng. Du bør i alle fall ikke gå forbi den uten å prøve.

http://www.morganinstrument.com/

den så jo interresant ut da, noen som vet om om en butikk i drammen/oslo området som har den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.