Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

lav-watt god transistoramp


Anbefalte innlegg

noen som har forslag til en skikkelig god liten transistorforsterker som låter godt med en strat (clean lyd)? i samme klasse eller bedre enn roland jc-22. når jeg sier bedre, mener jeg god byggkvalitet, gode deler og god renlyd. må ha en god reverb.

behøver ikke ha noen andre effekter enn reverb. så mye ekstrafunksjoner er totalt unødvendig.

behøver ikke ta pedaler godt, eller ha en god vrengkanal. heller ikke nødvendig med loop.

denne skal kun brukes hjemme, da rackforsterkeren blir i største laget for stuen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt prisklasse, og om det er fysisk størrelse eller watt du tenker, men jeg prøvde forleden dag en Fender deluxe reverb tone master, og ble veldig imponert. Den kan kjøres helt ned til 0,1w, og låt som en deluxe reverb skal låte i mine ører. 

spacer.png

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på om det er en amp for deg, men du kan hvertfall sjekke ut Blackstar HT1R hvis du ønsker deg en lett stueamp. Jeg har 5W versjonen og den har en meget fin clean, som bonus får du også en god vreng og en god pedalplattform. 

Ellers har jeg en kamerat som skryter mye av sin Yamaha TH5R. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en del jazzgitarister som bruker AER forsterkere. Entrymodellen Alpha er på 40 W. Den har klang som er ganske grei. Jeg synes den låter bra til archtop gitarer, men har dessverre ikke prøvd den med strat eller annen plankegitar.

Det ligger en brukt til salgs på Finn til en meget god pris.

B55B3FDC-81E9-40C7-8207-3A7EBF3E412A.thumb.jpeg.b681c6c36f4309db9b099f3abe735dbd.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en Fender Super Champ XD? Er vel mer en rør/transistor hybrid, men låter grisebra og har flere innebygde effekter. Hadde en og var veldig fornøyd, har nå en THR5 på hytta og den er ikke sammenliknbar, høytalerne er rett og slett altfor små. Låter spinkelt i forhold. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Troll skrev:

Usikker på om det er en amp for deg, men du kan hvertfall sjekke ut Blackstar HT1R hvis du ønsker deg en lett stueamp. Jeg har 5W versjonen og den har en meget fin clean, som bonus får du også en god vreng og en god pedalplattform. 

Ellers har jeg en kamerat som skryter mye av sin Yamaha TH5R. 

Kan Skrive under på Yamaha TH5R.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Boss Nextone Stage? Modelleringsforsterker, men laget på premisset om at den skal ha best mulig grunnlyd i stedet for 1000 ulike muligheter. Ikke prøvd selv, men den var én av to options når jeg jaktet ny øvingsamp i sommer. Virker veldig lovende. Litt større enn JC-22, men ikke så veldig (et par cm bredere, lik dybde, 8cm høyere og en kilo ekstra). Ligger en på Finn til 3500, men vet ikke om selger vil sende. Hvis ikke ligger den på 5k ny, så den er jo innenfor budsjett.

...for øvrig i likhet med JC-22, men det vet du kanskje allerede? Om det er den du har mest lyst på, så hadde nok jeg personlig bare kjørt på med det, men det er jo meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.1.2021 den 8.51, Pledrik skrev:

Hva med en Fender Super Champ XD? Er vel mer en rør/transistor hybrid, men låter grisebra og har flere innebygde effekter. Hadde en og var veldig fornøyd, har nå en THR5 på hytta og den er ikke sammenliknbar, høytalerne er rett og slett altfor små. Låter spinkelt i forhold. 

+1 til dette. Har hatt 2 super champ xd (combo og topp), og de spiller kanon! Jeg tar en xd anyday før en tonemaster, uansett prisforskjellen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.