Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Et fantastisk album som ble etterfulgt av et ufattelig dårlig...


Anbefalte innlegg

Jeg må vel innrømme at jeg syns Monster er et helt ok album personlig.

 

Og Tool: 10 000 Days  > Fear Inoculum.

Endret av Foo
  • Liker 1
  • Takker 1
  • Trist 2
Lenke til innlegg
Del på andre sider

D.A.D - Riskin it all 
Knallskive hvor man kan legge stiften ned og bare la den snurre hele plata.
Skivene etter er av så laber kvalitet at det er vanskelig å forstå at de er gitt ut av samme band.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Coldplay: Parachutes og A Rush of Blood to the Head.
To veldig flotte album etterfulgt av ræl, stormannsgalskap og generell mug & gurba. Vondt å observere kreativiteten implodere på denne måten.

 

  • Liker 2
  • Takker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gøy tråd, selv om slikt selvfølgelig er subjektivt. For meg må det være Weezers White Album som er et fantastisk album med noe av den beste låtskrivinga til Weezer, etterfulgt av Pacific Daydream hvor all magien plutselig var borte igjen. Black Album som kom etter det igjen var enda kjipere. Nå er Weezer-diskografien generelt en berg- og dalbane når det kommer til kvalitet, med høye topper og dype daler.

  • Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Weezer er ikke noen berg-og-dalbane for meg. Debutplata er knallbra, Pinkerton et mesterverk, og alt det andre er fullstendig søppel. Sånn sett kan jeg legge til eksempelet Pinkerton→Weezer II.

Det er det eneste fantastisk→>uffatelig dårlig jeg kommer på i farta. Utover dèt er det en del «veldig bra» etterfulgt av «veldig dårlig» da.

Exile on Main St.→Goats Head Soup

LA Woman→Other Voices.

Du & jag döden→Tillbaka til Samtiden.

&c.

  • Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motorhead: ace of spades, en klassiker, etterfulgt av iron fist. Ja, no sleep var i mellom de to, men det var en live innspilling (klassiker den også da).

Lenke til innlegg
Del på andre sider
1 time siden, VREEEEVROOOOOW skrev:

LA Woman→Other Voices.

Joda, men Other Voices gjelds ikke. Derimot vil jeg påstå

Waiting for the Sun → Soft Parade

Førstnevnte sterkt undervurdert, sistnevnte kan bare overvurderes.

Endret av Arkadian
  • Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg syns begge de er undervurderte. Soft Parade fikk mye hat når den kom ut (på tross/grunn av at Touch Me var en så stor hit), og enda mer i nyere tid, virker det som. Greit produksjonen er bombastisk, men det er mange flotte låter der. Christgau skrei ganske passende om Soft Parade: «No one even thinks about the Doors any more—such is fame—but this is an acceptable record, with predictable pretensions and two or three first-rate songs». Syns det siste der gjelder for det fleste etter de par første platene egentlig. (Og jeg liker virkelig The Doors.)

Men nu er jo jeg uenig i kanskje alle postene i denne tråden, så jeg skal ikke hive meg så alt for mye på her…

Et nytt eksempel på veldig bra→veldig dårlig er Pendulum→Mardi Gras.

  • Liker 1
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive

  • Siste aktive tråder

    • JC22 https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=205905820
    • Det er jo ikke så mye annet å gjøre enn å feilsøke. Lån en annen mic og prøv. Om det så er en standard 58 eller så, bare det er en du vet funker. Da får du i hvert fall evt luket bort mikken og/eller lydkort som problem. Prøv også med annen kabel. Hvis det ikke er noen forskjell da, må du inn i innstillinger på lydkort og garageband og se.
    • Gjør mine første spede forsøk med opptak fra mikrofon, men opplever mye støy. Noe jeg gjør feil, eller er det rett og slett en "defekt" mikrofon? Mikrofon er en brukt MXL 770 kondensatormikrofon. Lydkort er et nytt Focusrite 2i2. DRW er Garageband (iMac). Lydkortet ser ut til å fungere som det skal, og ja jeg bruker 48v. Uten det er nivået veldig lavt, hvilket indikerer at det ikke er noe feil med lydkortet. Mikrofonen har -10db funksjon, og den fungerer = redusert nivå når jeg vender over til -10db på mikrofonen.  Når jeg spiller inn fra gitarkabinettet (mic ca 10 cm fra kantoppheng på ht-element) får jeg egentlig tilstrekkelig nivå med gain på lydkortet ca kl 10:30 - 11:00.  Men ved tale/"sang"/akustisk kommer det (for mye) støy fra mic da jeg må ha gain på ca 12:00+ for å få høyt nok innspillingsnivå.  Støyen er jevn sus, som gradvis øker med gain. Ingen brum, pops el.likn - kun sus.  Har ingen annen mic å sammenlikne med. Er det noen innstillinger i Garageband jeg har oversett (er "amatør på dette), eller....? Tips/inspill mottas med takk 🙂
    • Laney er relativt billig og veldig bra, jeg har brukt en GH50 som funker helt supert. Med en 4x12 eller to mangler det ikke noe på volum i alle fall. Det meste av vreng har gått på pedaler, har bare skrudd en halvskitten Malcolm-lyd på ampen. Når det er sagt låter det selvfølgelig veldig fett med en Orange e.l., lånte en OR50 en stund, men jeg kunne ikke rettferdiggjøre prisen når Laneyen var såpass bra   Når vi har reist uten amper står det som regel en Marshall av noe slag på scenen og det er 100% kurant det også. Det er en liten trend gående for spesielle/dyre amper i stonermiljøet, men de aller fleste kjører nok på hva som helst av gamle røramper.   På brettet har jeg wah-boost-fuzz-phaser-digital delay. Fuzzpedaler er en svær jungel å gå seg vill i, men på Youtube får du en god ide om hva du kan vente deg. 
    • Det er relativt stor forskjell på Ibanez sine tidlige kopier av Gibsons og senere utpå '70-tallet. De laget også som nevnt her, både billige og litt dyrere modeller. Typisk har vel de billigere påskrudd hals, og det vil jo gjenspeile seg i prisen man kan forvente å få. Nå ser jeg stadig vekk Ibanez Gibson-kopier til fantasipriser, også de med bolt on hals. Det beror nok på myten om at Ibanez (og Greco, Burny o.l) laget like gode eller bedre gitarer enn Gibson på '70-tallet. Det kan kanskje stemme i noen tilfeller for de dyreste Japanske kopiene, men her til lands er det nok de billigste variantene det ble solgt desidert mest av.  Også som nevnt over her; gode, detaljerte bilder av den aktuelle gitaren vil være veldig nyttig i forhold til å kunne anslå noe som helst ang. verdi.
  • http://www.BILDELERstore.co.no

  • Støtt driften av GitarNorge


  • Https://Www.AutoDELER.co.NO
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.