Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva ville du valgt??


Enter

Anbefalte innlegg

Heisann! Lurer på hvilken elgitar dere ville ha valgt til under 10 store???Da mener jeg ikke at hele gitaren må være bra, men at treverk og finish er bra..........Tenkte å kjøpe meg en slik for moro skyld å skifte hardware og pickupper.....Noen som har prøvd fokus-gitarene??www.gitarhandel.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det avhenger jo litt om du vil ha singlecoil eller humbuckers, hvordan form på kroppen du vil ha, hva slags gripebrett osv.

Du får jo en American Standard Strat til 10.000 +/-, men det er kun SC.

Ellers har Jackson noen ganske bra modeller til under 10k, Jackson SL3 er en knallgitar med ekte Seymour Duncans, den koster 9990 hos Marios, ellers har du Jackson RR5 med Neck-Thru hals og Seymour Duncans til 9.500 på samme sted.

Kom med litt mer utdypende ønsker, så blir det lettere å hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da mener jeg ikke at hele gitaren må være bra, men at treverk og finish er bra...

For 10 høvdinger skal det være mulig å få en gitar som er av bra kvalitet tvers gjennom ;) At den er god å spille på , holder stemminga osv. er jo temmelig viktig.

Carvin styrer hovedsaklig på med semi-custom saker, mye til under 10 000 grunnet salg direkte fra fabrikk. Semi-custom vil her si at du kan velge deler (tremolo? eller kanskje fast stol? Låsende eller ikke låsende stemmeskruer? osv.) og finish, men kroppsform og konstruksjon vil være bestemt av modell. Alt er snekret i USA. Lick kunne skaffe dem før, men nå vet jeg ikke helt. Du kan bestille direkte fra dem på www.carvin.com og så ordne med frakta f.eks. via. www.magnum.no

Ellers kan nok godeste Mr. Bungle hooke deg opp med en Dean USA pro av noe slag for rundt 10 000.

Ellers #2 så kan du jo gå for en gibson LP studio, men det er jo strengt tatt en smule kjedelig, eh? ;) For å være ærlig vil jeg si at carvinen min overgår gibson exploreren min kvalitetsmessig, eneste er at gibson har litt mer Mojo ;) Er jo litt pinlig at en gibson med tune-o-matic stol skal bli kjappere ustemt enn hva en carvin med tremolo blir?

Hm, jeg var visst i det pratsomme hjørnet i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

evt..www.carvin.no Rein Lyd fører carvin i norge, men er litt dyrere enn å importere direkte fra fabrikken...

Ellers så har PRS gode gitarer under 10k, men er jo ikke av samme kvalitet som de store. Og til slutt se deg litt rundt. Hvis du skal ha gitar med floyd rose, sørg for at forhandler stiller den skikkelig inn for deg før du kjøper, er ikke så lett i starten (tilpasset strengsettet og intonering)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg får en brukt Yamaha ES-335-kopi fra Japan nå straks. Dette er en gitar med ibenholt gripebrett, samt hel gran i lokket, og modellen skal etter ryktene være jækla bra. Prisen blir i underkant 6000,-, inkludert alle utgifter.

Medmindre jeg får meg en skikkelig negativ overraskelse her, type uhelbredelige hals-anomalier, etc, hvilket jeg kan rapportere om i løpet av noen dager, så kan jo den fremgangsmåten være noe å tenke på for andre og.

Man får fet (angivelig), ny Tokai (Gibson-kopi) fra gitar-sjappa Ishibashi til godt under ti tusen også, for øvrig. For eksempel går den dyreste ES-335-kopien til drøye 8000,-, alt inkludert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja' date=' jeg får en brukt Yamaha ES-335-kopi fra Japan nå straks. Dette er en gitar med ibenholt gripebrett, samt hel gran i lokket, og modellen skal etter ryktene være jækla bra. Prisen blir i underkant 6000,-, inkludert alle utgifter.[/quote']

Jepp, der var Yamaha'en i hus, og var den overlegent beste gitaren *jeg* har spilt på ihvertfall, så jeg kan anbefale denne fremgangsmåten for andre, skjønt jeg ikke kan garantere at ingen har uflaks. Bestilte like godt en Bacchus Duke Master fra samme stedet også, til en latterlig billig penge, må nevnes. :D

Her er link til forhandleren:

http://www.tcgakki.com/menu/englishpage.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller du metall ?

Ville Jeg valgt Jackson RR-5 en monstergitar til prisen ! Eller en eller annen Ibanez planke ( Du fleste Ibanezer over 8 lapper er killer )

Mest mulig alsidig gitar

Fender Stratocaster American Series

Spiller du Blues & Country (pluss alt annet !?)

Fender Telecaster american Series

Et annet tips er å styre unna Faded serien & Highway 1 serien til Fender. Etter min mening er dette kjipe greier uten lakk som de gjemmer bak det at de "låter" bedre grunet de tynne "lakk" laget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.