Web Analytics
Jump to content

Gjøre et scoop i Indonesia?

Jegsann!

Recommended Posts

Yo! Jeg skal en 2-ukers tur til Bali fra fredagen (14 des.) og lurte på om det er noen som vet om noen gitarsjapper man kan gjøre et skikkelig kupp på prismessig? Er på utkikk etter min første 7-strengers og ser at mange av Ibanez sine er lagd i nettopp Indonesia. 

Er det muligheter for å finne billige lokallagde Ibanezer priset for deres lokale marked eller er dette internasjonale priser isj?

Er det ellers noe lokalt som kan gå av kassegitarer o.l? Svar mottas med takk!

Du får sikkert billigere Japanske Ibanez i Norge enn nye dårligere Indo Ibanez der nede.......Ibanez blir jo nesten gitt vekk gratis på Finn .

Jeg kjøpte i fjor en 2003 Japan RG1620 Prestige for 2500,- . Selger påstod han ga 14k for den ny . Andre her har sikkert kjøpt Japan Ibanez enda billigere . Var også byttet til Dimarzio Evo ( Vai) pickups på den .

Edited by Sugardaddy65
  • Like 2

Enig med SukkerFarFemogseksti her, ingen grunn til å kjøpe indonesiske Ibanezer i Indonesia når man får japansk Ibanez så billig som man får her i Norge. Når det er sagt har jeg sett en tendens til at japanske Ibanezer legges ut til ganske høye priser, men de blir liggende ute leeenge. 

• Like 1
  • Haha 1

Takk for info! (Hva er forresten grunnen til at også Japanske Ibanez'er synker sånn i verdi?)

Jeg tenkte nemlig på RGIR27FE feks., men jeg digger egentlig ikke sounden av EMG 707. Istedet tenker jeg nå på en ESP LTD H-1007 med bla. EMG 81-7, (som føles mer riktig for min smak).

Da skal jeg ta det rolig med gitarsøket der nede og heller se om jeg kan røske med meg en morsom akustisk en hvis prisen er riktig ålreit, mer for moro skyld. ;)

Noen som vet hvor man bør jakte etter ESP i Oslo og omegn? Er jo nesten ikke noen som har noe inne av 7-strengers...

Edited by Jegsann!

Japanske Ibanez- Jackson-Charvel selges veldig billig . Noen priser de altfor høyt på Finn , men de blir aldri solgt . Det er bare ikke rare etterspørselen i forhold til mengden av slike gitarer som finnes her . Ibanez har jo hatt vanvittig mange modeller de siste 20 årene også .

Norge er Gibson/Fender land ( og Epi/Squier) - pluss ingen hipsterne/PK korrekte gitarister kan vise seg med en "metal gitar" .

7 strenger metal gitar markedet er nok temmelig smalt her , så det er nok hovedgrunnen til lite utvalg .

• Like 2

Har sett H 1007 til salgs regelmessig på finn. Bare å følge med. Det er meget gode gitarer av god kvalitet, så lenge man er i 1000 serien til LTD. 

Annet alternativ er RG1527, samt bytte pickups. Utvalget av humbuckere til 7 streber har eksplodert er siste årene. Mulig å gjøre gode kupp og samtidig få god lyd etter ønske. 

Ellers kan jeg anbefale deg å kikke på Schecter Blackjack ATX hvis du er komfortabel med utseendet og tykk hals. Det er nok den gitaren jeg eier som er mest resonant og låter veldig levende. Fantastisk lyd i disse. Disse ryker ofte billig på finn. 

Kan nevne at jeg eid flere Indonesia og Japan RG og Saber. Schecter og LTD 1000 serien er nærmere Japan kvalitet, selv om de er produserer i Korea. 

Edited by Troll
  • Like 3

On 12/12/2018 at 1:14 AM, Jegsann! said:

Takk for info! (Hva er forresten grunnen til at også Japanske Ibanez'er synker sånn i verdi?)

Alt for mange Ibanezer på markedet, og de er ikke så populære nå til dags. Alle som spilte gitar på 90-tallet har vel hatt minst én RG, og det må være titusener av dem her til lands.

I dag skal det være enten klassisk (Tele, Strat, Les Paul) eller boutique (Novo, Collings, Reverend, etc). Alt går i bølger, og Ibanez får sikkert en ny oppsving om noen år. Regner med det er det øyeblikket Stensen sitter og venter på ?

• Like 1
  • Haha 1

Sånn har det vært på forumet også siden jeg ble medlem for ca 12 år siden. Det går i perioder på 4 år. For noen år tilbake handlet alt om Mayones, Caparison, Blackmachine og Parker. Så kom det en periode med RG. Så PRS. Nå er det Fender og Gibson som gjelder ?

kansje det er grunnen til at jeg kjøpte 3 stykk Gibson og en Fender i år. Blir fort påvirket av forumet! 

• Like 1

På 12.12.2018 den 1.14, Jegsann! skrev:

og heller se om jeg kan røske med meg en morsom akustisk en hvis prisen er riktig ålreit, mer for moro skyld. ;)

.

Husk at det er en lang flytur hjem med (jeg antar) flere stopp. Du får neppe med deg gitaren i kabin på en slik flight, og med mindre du kjøper en med en skikkelig kasse så hadde jeg vært veeeeldig skeptisk. 

• Like 3

På 14.12.2018 den 19.03, Pledrik skrev:

Husk at det er en lang flytur hjem med (jeg antar) flere stopp. Du får neppe med deg gitaren i kabin på en slik flight, og med mindre du kjøper en med en skikkelig kasse så hadde jeg vært veeeeldig skeptisk. 

Sukk... Du har sikkert rett. ;) But a man can dream, can't he? ?

På 14.12.2018 den 18.01, Troll skrev:

Sånn har det vært på forumet også siden jeg ble medlem for ca 12 år siden. Det går i perioder på 4 år. For noen år tilbake handlet alt om Mayones, Caparison, Blackmachine og Parker. Så kom det en periode med RG. Så PRS. Nå er det Fender og Gibson som gjelder ?

kansje det er grunnen til at jeg kjøpte 3 stykk Gibson og en Fender i år. Blir fort påvirket av forumet! 

De første der har jeg ikke hørt om engang... (Shame on me...? ?) Jeg blåser en ganske lang marsj hva 'trender' angår iom. at ikke spekulerer langsiktig i gitarer, men kanskje det kan lønne seg å sitte på den en stund til slik at den blir 'vintage'? ?

Edited by Jegsann!

Mens andre har tydeligvis mer flaks. 

Jeg flyr regelmessig med opptil flere gitarer som sjekkes inn som bagasje, både selger og kjøper gitarer rett som det er som går med både posten og diverse andre fraktselskaper og har i mine 25 år som aktiv, kun fått en knukket hals i posten og det var avsender sin feil. 

Karma? ?

• Like 1

32 minutter siden, germaniumkid skrev:

Mens andre har tydeligvis mer flaks. 

Jeg flyr regelmessig med opptil flere gitarer som sjekkes inn som bagasje, både selger og kjøper gitarer rett som det er som går med både posten og diverse andre fraktselskaper og har i mine 25 år som aktiv, kun fått en knukket hals i posten og det var avsender sin feil. 

Karma? ?

Akustisk er jo langt skjørere uansett... ;( Men joda: jeg vil påstå at du har vært heldig i såfall hvis det har gått så  knirkefritt med transport av gitarer. Jeg har sett hvordan de pælmer bagasjen inn på flyet fra flyvinduet, (og en gang hadde jeg en liten stasjonær PC som utrolig klarte seg likevel). For min del tenkte jeg bare å se om det var noe skikkelig billig å få tak som likevel var av ålreit kvalitet/lokalt produsert, og som kunne blitt en gitar 'ingen andre har', hehe. Tenkte jeg skulle prøve å benytte sjangsen. Ting er VELDIG billig her nede, og jeg går med flere hundre tusen på innerlomma hver dag. Millionær er jeg blitt og, gitt! ? (100.000 rupiah er ca. 60 kr.)

Edited by Jegsann!