Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD 05 Gibson Explorer


Audun

Anbefalte innlegg

Da har Explorer'n ankommet og jeg har såvidt begynt å gjøre litt småtteri. Noen stygge groper i treverket ved "albueområdet" der det også var merker etter lim e.l. Fikk renset bort limrestene og polert opp, så det ble seende greit ut på avstand. På pickup-coverne er det tydeligvis gjort et forsøk på "selvrelic" med skrujern e.l. så her skal jeg få tak i noe fint sandpapir eller pussepads og heller matte de ned.

44935767595_387cd1e8f7_k.jpg

Måtte polere opp bånd, og olje gripebrett, selvsagt.

Tørt treverk:

45799530132_49dea1cb17_k.jpg

Gripbrettet ble pent:

44935767345_8ad9ebc235_k.jpg

Så var det elektronikken. Er den original? Vet ikke om Gibson har brukt minipots. Har i så fall aldri hørt om det... Pickupene er i hvert fall Classic '57s, så da er det bare å bytte elektronikk. Det har jeg heldigvis liggende.

45123978354_5a10251d34_k.jpg

Cracking on...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, blaamann skrev:

Har selv hatt Gibson med minipots. Mener det var en Junior fra ca 2004. Korea eller Japan minipots.

Var det originalt, eller sikker på at gitaren ikke var en kopi? I hvert fall ikke originalt i Exploreren. Hull som passer US pots, men det var metrisk størrelse på skaft og gjenger. Og DET er jeg i hvert fall helt sikker på at Gibson aldri har brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutes ago, Audun said:

Var det originalt, eller sikker på at gitaren ikke var en kopi? I hvert fall ikke originalt i Exploreren. Hull som passer US pots, men det var metrisk størrelse på skaft og gjenger. Og DET er jeg i hvert fall helt sikker på at Gibson aldri har brukt.

Beklager forvirringa. Du/dere har selvfølgelig rett. Dette er jo barnelærdom.

Min Junior var modifisert med mini-potter, men ble forvirret av en reparatør som sa han måtte utvide hullene hvis jeg skulle bytte til standard Gibson potter (han trodde mini-pottene var orginalt og ble selv forvirret).

Grattis med ny gitar forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.