Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

NGD: Stonebridge 00m32sr


Truckstop Chuckie

Anbefalte innlegg

Sånn. Har GASet på en god parlor i en årrekke, men aldri fått uten fingern. Vurderte lenge å kjøpe en billig Stella eller lignende fra 50/60-tallet, men glad jeg slo til på noe dyrere, mer vellydende og en hel del mer forseggjort.

Stonebridge er kun en rebranded Furch, altså Furch for det amerikanske markedet. Label inni kassa sier Stonebridge, men label med serienummer og modellnummer på hælended inne kassa sier Furch. Lagd på samme fabrikk og av de samme medarbeidere som lager Furch. 

Mahognikropp med grantopp (som visstnok har gjennomgått en form for "tonal aging" som Furch gjør på gitarene i "vintage"-serien sin. Ibenholt gripebrett, stol og headstock veneer. Satin/aged stemmeskruer på verdens peneste headstocktype. Slotted FTW! 

Smeller bra fra seg. Et mellomtonebrøl som bare små parlorgitarer har. Utrolig tight gitar, imponerende jevn over hele halsen. 

Har liten erfaring med Furch fra før, men denne imponerte såpass at jeg lett anbefaler Furch sine Martin-inspirerte (strengt tatt en kopi) modeller om man er i beite etter en Martin-type gitar. Prismessig så ligger denne modellen litt under 16-serien til Martin, men kan ikke annet enn å tro at Furch virkelig gruser Martin når det kommer til bang-for-buck. Vanskelig å sammenligne helt siden det er snakk om to forskjellige modelltyper, men denne her er av en heeeelt annen kvalitet enn Martin OM-16gt jeg hadde for noen år siden..., som ligger i samme prisleie. 

Jeg er offisielt Furch-fanboi fra og med NÅ!

IMG_0785.JPG

IMG_0786.JPG

IMG_0788.JPG

IMG_0791.JPG

IMG_0792.JPG

IMG_0793.JPG

IMG_0794.JPG

Endret av Truckstop Chuckie
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.