Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mye å gjøre av prosjekter og det går sakte men her er det


Anbefalte innlegg

4 timer siden, Gubbe skrev:

Mulig det er lenge siden jeg har plukket opp straten min, men vil ikke den bryteren bli veldig i veien når du faktisk skal spille på gitaren? Den stikker kanskje ikke så langt opp at det blir et problem....?

Blir vel ikke noe mer i veien enn det den forbanna volumpoten er. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir meget overrasket hvis den bryteren blit i veien. Se hva Aphelioen skriver. Jeg er enig med ham. 

Gitaren blir en mnd utsatt fordi jeg ikke kunne motstå noe LEGO som jeg fikk tak i. Men jeg mangler nå bare knotter og tremolo. Tromolo er ca 50$ i GFS ferdig sendt så... Neste mnd skal den bli ferdig. Men som tråden heter så står det jo at det går sakte - men det går... Husk skilpadder kommer også frem. 

Men til bryteren så bekymrer jeg meg ikke mer for den enn volumepots. 

Hvorfor er det ikke vits i å fasevending alt? Det endrer også lyden...

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det med å spille med gitaren veldig på skrå og spille høyt oppe på den, like foran halsen så for meg har volumepot aldri vært i veien. Jeg står bestandig å spiller og da er det lett å spille litt høyt oppe, heller naturlig. Jeg hater å sitte å spille, nemlig. 

men hvis man sitter så skjønner jeg tanken...

Det man kan gjøre hvis man føler at volume er i veien er å designe et plekterbrett på warmoth men bare to hull for tone og da nøye seg med en tonekontroll og bruke hull for tone 1 for volume.  Det er spesiellt enkelt hvis man har to humbuckere. Bare en tanke som slo meg...

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Rottenikken skrev:

Hvorfor er det ikke vits i å fasevending alt? Det endrer også lyden...

Dersom man har to signaler (f.eks. fra to mikrofoner, to høyttalere, whatever) og fasevender begge to så endrer man i praksis ingenting. Endrer man bare den ene fasen (av to eller flere) derimot, vil det jo definitivt ha en effekt.

Likeledes med fasevending av kun _ett_ signal. Det gir ingen hørbar effekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, tg1 skrev:

Dersom man har to signaler (f.eks. fra to mikrofoner, to høyttalere, whatever) og fasevender begge to så endrer man i praksis ingenting. Endrer man bare den ene fasen (av to eller flere) derimot, vil det jo definitivt ha en effekt.

Likeledes med fasevending av kun _ett_ signal. Det gir ingen hørbar effekt.

Men det ser tøft ut med en bryter til likevel. Neste bilde av denne gitaren regner jeg med at blir en ferdig gitar. 

Endret av Rottenikken
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Rottenikken skrev:

Men det ser tøft ut med en bryter til likevel.

Klarer du virkelig ikke å se hvor tåpelig denne uttalelsen er, spesielt etter at du har fått en meget god forklaring som viser til hvor unødvendig bryteren er?

Edit:

Og bare for å svare på uttalelsen din, som i det minste burde ha vært et spørsmål:

Nei.

et høyt, tydelig, braveheart-rungende nei.

Endret av Straymond
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde flere normale CTS så da bruker jeg de først. Om det er trangt så skrur jeg aldri på innstillinger når jeg spiller - aldri. Den musikkstilen jeg spiller passer ikke det til. Det eneste jeg gjør under spilling er å sette foten nærme overdrivepedalen. Jeg stiller inn på forhånd. Men det blir nok push/pull neste gang. Tenkte fasevending av pickups separat på Tele Deluxe i framtiden via push/pull. En Deluxe med brytere - nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.