Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mye å gjøre av prosjekter og det går sakte men her er det


Anbefalte innlegg

10 timer siden, Rottenikken skrev:

Egner humbuckere på 12 strengsgitar så lenge det ikke er så agressive pickups? (Seymour Duncan/GFS)

Humbuckere går fint på 12-strenger. Jeg ville også styrt unna de sinteste typene og funnet noe med medium/lav output.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Rottenikken skrev:

Jeg tenkte Seymour Duncan SH4 og SH-2. Det er vel jazzhumbuckere, det?

Jeg ville ikke valgt SH-4 til en 12-strenger, den er temmelig metal og har mye mellomtone. Tror noe mer vintage og transparent hadde gjort seg best. Hvis du også tenker på GFS-pickuper tror jeg Retrotron Memphis kunne blitt kult. Og halvparten av prisen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, KimT skrev:

Vet veldig lite om 12 strengere, men liker du Stairway to heaven? Den doubleneck gitaren hadde standard pickuper fra Gibson, hva med PAF stil pickups? Gibson leverer jo 12 strengere med PAF.

Lyden vi alle er så glad fra IV i er nok ikke den der dobbelhalseren fra Gibson men en Fender. 

6a81f8fd71c0974ed4c6942e66d6a168.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, el_roffo skrev:

Jeg ville ikke valgt SH-4 til en 12-strenger, den er temmelig metal og har mye mellomtone. Tror noe mer vintage og transparent hadde gjort seg best. Hvis du også tenker på GFS-pickuper tror jeg Retrotron Memphis kunne blitt kult. Og halvparten av prisen.

Det blir Lace gold sensor pickups. Jeg har siklet på de hvis det ble 12 strenger men nå har jeg funnet det innenfor det som jeg kan tillate meg økonomisk. Jeg fant i Tyskland men der ble det mye dyrere enda jeg ikke betaler import derifra. 188€ med sending og import til Nederland på Amazon. 

Jeg leste om de vs CS Strat 69. Utrolig like men litt lengre sustain i Lace sensor. 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To stk hvite Fat Pat fra GFS tror jeg blir bra da. De trengs ikke byttes heller for jeg har hørt dem. Jeg venter med gitarhals til jeg ser hvordan kroppen blir. Jeg vil ha en strat fresemal først før jeg begynner å frese.

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HASTESPØRSMÅL

Kan wiklinson tremolo brukes på Squire - hastespørsmål.... Skal muligens handle litt neste uke og vil ha info? Eller er GFS sin importsol bedre? Jeg tenker på en gitar som nesten er ferdig. Om jeg fikk svar på om Wilkinson passer Squirebody eller om GFS er best det ville jeg bli glad for å få svar på i kveld. 

For da er det mulig at jeg tar fram betalingskortet. 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.