Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Mye å gjøre av prosjekter og det går sakte men her er det


Anbefalte innlegg

Åh, jeg vet ikke. Neste mnd setter jeg tilbake det jeg trenger til den hvite og kjøper Kluson stemmeskruer samt gamle F-halsplata fra 60-tallet til candy apple red (samt convertering). Den Candy apple red skal se ut som en 60's gitar. 

Den blå ble helt ferdig men fikk en så stor skade at jeg måtte kaste kroppen. Det er den eneste grunnen til at det ble byttet ut så mye.  

Det eneste som holder denne tilbake fra å være bygget for å ligne en 60's Strat nå er vel for ny halsplate og ikke Kluson stemmeskruer og elektronikken men det skal gjøres om. Stol skal bli vintage GFS grunnet samme produsent som lager Fender stoler og den passer import tykkelse. Der har vel GFS stol et fortrinn framfor Squire sin stol for det er de samme som lager for Fender. Halsen er jo preCBS med vintagegul lønn så det gir 60's look også...

Kul halsplate - ekte Fender USA. Den skal tilbake til den hvite og det skal stemmeskruene også og jeg skal ha den gamle F-halsplata og Kluson stemmeskruer på Candy apple red. Da blir den 60's stil. Jeg angrer meg og setter tilbake til vanlig plekterbrett for at det skal se ryddig ut uten brytere og så likt 60's look som jeg får til. Tilbake til bare 5veisvender. Selv Custom shop har ofte bare 5veisvender så...

Det var en her som skrev "ulv i fåreklær" og denne har bare kvalitetsdeler og når den da blir helt nøytral med hensyn til brytere etc... Det er Texas Specials med CTS pots og USA vender. Halsen er håndaget av gitarmaker og kvalitet deretter. Kroppen er i Or. Skulle bli bra det da?

Hvis den blir satt opp godt nok så skulle vel denne tilsvare Fender Mexico med Texas Special, eller???

 

image.jpeg

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 19.11.2016 at 12.36, Affen skrev:

Den tilsvarer ikke noe som helst annet enn en selvbygd gitar. Ikke sammenlign med ekte Fender please.

Selvfølgelig ikke. Og den vil alltid være en selvbygget gitar. Dessuten står det ikke Fender på den, det står Helge. Men utseende, det som øyet ser og innmat/deler/materialer er to forskjellige ting. En kinakopi kan også ligne utseendemessig eksakt på en 1969 modell hvis alle konturer og fasonger er makne og Fenderlogo og riktig serienummer (ulovlig men kinesere driter i sånt), men er helt anderledes og låter anderledes og overhodet ikke samme gitar.

Jeg så særlig hodet hodet og litt andre ting og fant ut at min vil UTSEENDEMESSIG, det som øyet ser med fasonger etc, så vil den ligne mest på en 1959-1964 modell. (jeg har sett bilder fra google) Det er ca samme fasong på headstock som mest gjør det. Logoen med "Helge Stratocaster" i moderne Fenderstil er feks et lite avvik og det samme med 40mm tykkelse på kroppen. Kroppen er en Squirebody i Or treverk. Og den får ikke serienummer på halsplaten men den får den gamle vintage F-halsplaten. Angående logoen så viser jo at det er eget verk og er morsom.

Det er utssende som jeg sammenligner med Fender. Men det blir nok god lyd også... Texas Special og andre gode deler. Den har en veldig god hals også. Jeg har jo prøvespillt den da den satt på den blå gitaren så...

 

En ting. Er dette en kopi? Made in Taiwan... Se linken: http://www.ebay.com/itm/Genuine-Fender-MIM-Classic-Hwy-1-Strat-Stratocaster-Tremolo-Bridge-Chrome/400750900460?_trksid=p2047675.c100005.m1851&_trkparms=aid%3D222007%26algo%3DSIC.MBE%26ao%3D2%26asc%3D39107%26meid%3D00abb6717a034dfb9ebcbc35b75298be%26pid%3D100005%26rk%3D2%26rkt%3D6%26sd%3D391625413598

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Tok en kjapp photoshop for å se hvordan det hadde sett ut, og red pearl så ikke så ille ut som eg hadde trodd Men tror eg hadde gått for hvit men hvis eg hadde tatt å byttet men eg hadde beholdt knappene og pickup 

 

image.jpeg.jpg

Endret av Kramer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er for kaldt for meg å jobbe med fresing av gitarer nå så jeg tar en lang pause i prosjekter. Men nylonstrengeren jobber jeg med. Og jeg skal gjøre ferdig den Candy Apple red. Jeg får trestykket for tele i furu om noen dager men tar en pause grunnet LEGO og temperatur. (Jeg bygger voksenlego, for avansert for barn) 

Furugitaren får vente til det blir varmere ute men det kommer. Men nylonstrengeren jobber jeg med for der kan jeg jobbe inne. Jeg sprayer klarlakk ute og tar den med ned i kjelleren med en gang så den har jeg kommet mye lengre på enn sist bilde i tråden. Jeg dobbeltposter bilder når jeg har ventet en uke eller når det kommer et innlegg i den tråden, for nå er den klassiske gitaren som renoveres mye penere. 

Endret av Rottenikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.